מידע על הקורס
14 מפגשים
56 שעות אקדמיות
תעודה
המסיימות את הקורס והעומדות בדרישותיו תקבלנה אישור על לימודיהן מטעם מכללת מעינות ומירב - בית הספר לרפואה משלימה מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה
עדנה דביר
מנהלת המגמה לפסיכותרפיה הוליסטית במכללת מעינות B.A. בפסיכולוגיה ולימודים לתואר MA בתרפיה באומנויות BFRP – מטפלת בפרחי באך - מוסמכת מטעם מרכז באך באנגליה מנחה סדנאות וקורסים לעבודה עם קלפים מכשירה מזה שנים אנשי מקצוע לעבודה עם קלפי האימון והטיפול במוסדות וארגונים. מנחה בעלת ניסיון לתהליכי מודעות והעצמה בסדנאות וקורסים לקהל הרחב. בעלת ניסיון של 5 שנים בעבודה רגשית עם נפגעי טרור באמצעות הקלפים הטיפולים. מטפלת ומורה מוסמכת מטעם מרכז באך לריפוי בפרחי באך, בעלת 18 שנות ניסיון מקצועי כמטפלת הוליסטית.
הרשמה לקורס
יחסי מטפל-מטופל
מסגרת מקצועית לעבודה המעשית בקליניקה
מה עושים כשמגיע הזמן להתחיל לטפל באופן מעשי?
שאלות רבות עולות לקראת התחלת העבודה המעשית בקליניקה שאת רוצה להקים:
כללים לבניית הקליניקה - מה נכון ומתאים לי על פי הגדרות מקצועיות מקצועיים
מול תנאי השטח שלי? איזה סוג של יחסים אני בונה עם המטופלות שלי?
טיפים לתרגול של ראיון, שיחה, מסירת אבחנות, התחלה מול סיום טיפול, ניהול יומני מעקב ורישום פגישות,
ניהול מסגרת הזמן, תשלומים וגבייה ועוד.
בכל שיטות הריפוי ההוליסטי-המשלים ישנה מסגרת משותפת מקצועית למפגש הטיפולי של התנהלות, דרכי עבודה ויחסים טיפוליים. הקורס מציע ידע מעשי נרחב ולימוד מעמיק של מהות היחסים הטיפוליים תוך כדי עבודה אישית המקדמת כל אחת אל החזון של פתיחת הקליניקה הפרטית שלה.
תכנית הלימודים
• ערכים, מטרות ואתיקה בטיפול
• מסגרת: הסטינג (SETTING) הטיפולי - עקרונות מעשיים למסגרת העבודה
• ראיון טיפולי: היכרות והתחלת התהליך
• החוזה הטיפולי וראשית יצירת הקשר, מסירת אבחנות
• מושגים עיקריים בקשר הטיפולי, תקשורת בין השותפים לקשר
• העברה - מי אני עבור המטופל? העברה נגדית – מי אני ומה הוא עבורי?
• הכלה, אמפטיה והזדהות
• הברית הטיפולית, התנהלות הטיפול על פי "תוכן ותהליך"
• התפתחות אישית, חזון, ו"אני מאמין" שלי כמטפל/ת
• הערכת הטיפול, תהליכי סיום ופרידה