לואיז היי נעים להכיר

לואיז היי ( Louise Hay) הייתה סופרת אמריקאית שכתבה ספרים העוסקים בתחום של גוף ונפש.

בשנות ילדותה  עברה טראומות קשות מנשוא, אבל החליטה לא לוותר ולא להיכנע, היא התחזקה וקמה מהמשבר והחליטה לפתח שיטת ריפוי באמצעות כלים מגוונים בין היתר פיתוח היכולות  להכיר טובה ולסלוח. 

מתוך נסיונה מציעה לואיז היי, צעדים מעשיים, לצורך התמודדות עם הפחדים הנוגעים למחלות ועם הסיבות הגורמות להן. 

כיועצת רוחנית, היא הקדישה את חייה לסיוע לאחרים לגלות ולמצות את מלוא הפוטנציאל של הכוחות היצירתיים. תלמידיה ומטופליה למדו אצלה כיצד להתגבר על המכשולים שמונעים מהם ליהנות מבריאות מלאה והשגת רצונותיהם בחיים.

 לואיז היי פרסמה את מה שחשבה והרגישה באינטרנט ובספרים שכתבה. היא מתארת את האושר, האומץ והשלווה שהיא חווה ואת תחושת ההצלחה שהיא חשה, בחיים הבריאים והמאוזנים שהיא זכתה להם כשהסיכויים, ללא ספק, היו נגדה. 

היא הקפידה לפרסם, לדבר ולהציע לכלל את התובנות שלה, על מנת שכל אחד יוכל לעשות את אותו הדבר, ולזכות את עצמו בחיים בריאים, משמעותיים ומלאי סיפוק ואהבה.

השיטה שלה עזרה למיליוני אנשים ונשים מסביב לעולם לקחת אחריות ולעודד ריפוי של הגוף והנפש שלהם.

 

 לואיז היי – תמצית השיטה

לפי לואיז היי, רוב האנשים אינם מבינים שכל מילה שהם אומרים או חושבים יוצרת מציאות ומהדהדת בעולם. "אתם יוצרים את חייכם בעצמכם" היא מנסה לומר לנו. "לא תמיד אתם מבינים כיצד אתם תורמים בעצמכם ליצירת המציאות של חייכם". 

המציאות אינה גורל או מזל, היא יצירתכם שלכם ועליכם לאמן את עצמכם לחשיבה שיש בה שליטה ומודעות שהופכת להרגל על איך אנחנו חושבים.

להצהיר הצהרות חיוביות על חיינו. כשחשיבה חיובית תהפוך הרגל בחיינו, דברים יתחילו להשתנות. לא בבת אחת, לא מיידית, אבל לאט לאט יתחילו לייצר מציאות שונה שאנחנו עצמנו שולטים בה. אמרו לעצמכם שאתם אוהבים את עצמכם, כל יום, היא מייעצת. 

רובנו התרגלנו לחיות לצד  הסתכלות שלילית וביקורת עצמית קשה, אבל גם אם תרגול החיוביות יהיה מאולץ בתחילה, זה יחלחל במהרה.

 לואיז היי מנסה להדריך אותנו כיצד ליצור השוואות חיוביות באמצעות מדיטציה ואמירות מרפאות. 

 לטענתה, טינה, ביקורת ונקמנות הם הרעות החולות שגורמות לנו לחלות פיזית ונפשית, המטרה שלנו בחיים להשתחרר מהן. לשחרר את עצמנו מכעסים מיותרים.

היא אמרה לא אחת לתלמידיה את המשפטים הבאים: "כל חיינו מנסים לטפל במערכות היחסים שלנו עם אחרים: הורים, אחים, בני זוג, ילדינו. אבל את מערכת היחסים החשובה ביותר – זו שלנו עם עצמנו אנחנו נוטים לשכוח"

למעשה מערכת היחסים עם עצמנו לפי דעתה היא החשובה ביותר! ברגע שמערכת היחסים שלנו עם עצמנו מתערערת, כל מערכות היחסים האחרות מתערערות גם הן. 

כשמערכת היחסים שלנו עם עצמנו יציבה וטובה, יהיו לנו כל הכוחות שבעולם לרפא את עצמנו ואולי על הדרך גם לעזור לאחרים.

השיטה שפיתחה היא ללא ספק משב רענן בתחום הרפואה המשלימה 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן