לימודי פסיכותרפיה הוליסטית ופסיכולוגיה זה אותו דבר?

לא פעם, אנשים מתעניינים בלימודי פסיכותרפיה הוליסטית, חושבים לתומם שמדובר בלימודי פסיכולוגיה לכל דבר ועניין, הדבר כמובן איננו מדויק. ברור שיש נקודות השקה בין התחומים אך חשוב להבהיר גם את ההבדלים.

פסיכולוגיה קשורה למדעי החברה ושואפת לחקור התנהגות אנושית ותהליכים נפשיים שעוברים עליהם. מטרות הפסיכולוגיה הן להבין ולהסביר התנהגות ועל פי זה לנסות להשפיע עליה. פסיכולוגיה מנסה כל הזמן לחדור לנפש האדם, ועל ידי כך להבין טוב יותר את הגורמים המשפיעים על התנהגותו כגון: תודעה, רגש, קוגניציה וכדומה.

הטיפול שמציעה הפסיכולוגיה מתבסס על שיחות בין מטפל למטופל במגוון רחב של שיטות וגישות טיפוליות. הטיפול הפסיכולוגי עשוי להיות ממוקד וקצר – פגישות ספורות או ארוך וממושך, ובחירת השיטה הטיפולית נעשית לרוב בהתאם לסוג הקושי והעדפות המטופלים.

באופן עקרוני טיפול פסיכותרפי הוא  טיפול המתמקד בנפש האדם והוא דומה בהרבה מאפיינים לטיפול פסיכולוגי רגיל. 

יש לציין שבתחום עוסקים אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, כגון: עובדים סוציאלים קליניים,מטפלים בתרפיה באומנות, וכמובן פסיכולוגים ופסיכיאטרים. על מנת לבצע טיפולים בפועל יש לקבל הכשרה מסודרת ומוכרת על ידי מכללה מוכרת לפסיכותרפיה. 

אחד ההבדלים הבולטים בהכשרה ותחומי העיסוק בין תחומים הנ"ל הוא האבחון הפסיכולוגי, אותו מוסמך לעשות אך ורק פסיכולוג שהוכשר לכך, ולא מספיק הכשרה בפסיכותרפיה בלבד.

לימודי פסיכותרפיה הוליסטית – מה החידוש בזה?

הרפואה המשלימה השפיעה על התחום וכך נוצרה הפילוסופיה ההוליסטית. כמו כל תחום ברפואה המשלימה גם כאן   התפיסה הבסיסית היא שאדם הוא מכלול המורכב מהיבטים וביטויים גופניים, נפשיים רוחניים כאחד. לכן גם בטיפול נותנים דגש על שניהם.

לפי התפיסה הזאת ברור שיש קשר הדוק בין מערכת הרגשות המודחקות לבין המחלות מהן סובל האדם, לכן הטיפול משלב בין טיפול פסיכותרפי קונבנציונלי לבין שיטות ריפוי אלטרנטיביות כמו: NLP, קלפים טיפוליים , כלים בפסיכודרמה, EFT, ושילוב של רפואה קונבנציונאלית מערבית.

חשוב מאוד להבין את מקור ושורש הבעיה כי לעיתים מדובר בבעיות פיזיות,  ויש להתאים תזונה נכונה או שימוש בצמחי מרפא ושיטות של ריפוי אנרגטי ממוקד, ולעיתים למטופל יש בעיות רגשיות או נפשיות, להן שיחות ודיבורים יכולים לעזור.

מי שרוצה ללמוד פסיכותרפיה הוליסטית חשוב שיקבל ייעוץ מקצועי מצוות המכללה שאליה הוא רוצה להירשם על מנת לדעת עוד על מסלול הלימודים ועל סוג התעודה שיקבל בסופם.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן