לימודי פסיכותרפיה מה הסיפור?

בעידן שלנו ישנן אפשרויות רבות להירשם לקורס לימודי פסיכותרפיה שאינם בהכרח אקדמיים. הלימודים הם במסגרות של לימודי תעודה או לימודי המשך, כחלק מלימודי רפואה משלימה.

תכניות הלימודים, משלבות תחומים מגוונים, התלמידות מקבלות שלל כלים טיפוליים, שיעזרו להן לתת טיפול טוב יותר.

לא רבים יודעים, אבל הכל התחיל כבר בימי קדם. השיטה העתיקה של הפסיכותרפיה, שימשה כשיטת טיפול למחלות נפש ובעיות רגשיות כבר ביוון העתיקה. לא היתה שיטה מגובשת ומסודרת, עד שבא זיגמונד פרויד והתחיל ליישם את עקרונות הטיפול על אנשים הזקוקים לכך. הטכניקות שפרויד לימד היו בין השאר: אסוציאציות חופשיות, העברה וגם ניתוח חלום. 

כאשר הגישה ההתנהגותית (ביהביוריזם ) בלטה בלימוד המחשבה, במהלך החלק המוקדם של המאה ה- 20, הטכניקות שלה, לקחו חלק חשוב בפסיכותרפיה בכלל.

לעומת גישה זו שלא היתה עיקרית כמו שהיתה בעבר, רוב השיטות שלה עדיין נפוצות היום. 

הטיפול ההתנהגותי בדרך כלל עושה שימוש רחב במושגים כגון: התניה אופרנטית, התניה קלאסית, וכן למידה חברתית במהלך הטיפול באנשים, במטרה לשנות התנהגויות בעייתיות.

לימודי פסיכותרפיה אינטגרטיבית איך זה התחיל?

בתחום זה, יש מספר אסכולות ואחת מהן היא הפסיכותרפיה האינטגרטיבית. בימיה הראשונים, התבססה על תיאורי מקרה בודדים בלבד והתפתחה בעיקר בפרקטיקה הקלינית. הניסיונות הראשוניים בשיטה האינטגרטיבית, התחילה בעצם מיישום וטכניקות של מודל פסיכותרפי מסוים במסגרת של מודל פסיכותרפויטי שונה ממנו. טיפול פסיכותרפויטי עוסק בהבעת מחשבות, ברגשות ובדמיון.

עם התפתחות התחום, החלו החוקרים ומפתחי השיטה להציע תובנות יותר מורכבות בנוגע להרכב מבנה האישיות של האדם.

לימודי פסיכותרפיה נפוצים בעולם המון שנים במסגרות שונות. כיום ניתן למצוא אלפי אוניברסיטאות ומכללות המלמדות תחום זה ברחבי העולם.

ברוב המכללות לימודי פסיכותרפיה אינטגרטיבית הם לימודים מקצועיים ביותר ונלמדים במשך 4 שנים, הם כוללים התנסות מעשית ותיאורטית.

 ישנה חשיבות גדולה לתוכנית הלימודים, הכוללת בתוכה ידע מעשי רחב בשילוב עם ידע תיאורטי בתחום כי רק כך ניתן להסמיך מטפלות המבינות לעומק את 'נפש המטופל' כך שהם יכולות להשתלב בענף הטיפולי ולחולל שינוי משמעותי בחייהם של המטופלים.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן