לימודי ארומתרפיה ושימוש בשמנים אתריים

למי שעדיין לא מכיר את התחום, מדובר בשיטה שבה מתאימים למטופל שמנים אתריים (המופקים מצמחים). 

השימוש בשמנים אתריים החל עוד בתקופת המקרא, בבית המקדש ובתרבויות קדומות רבות, אז השתמשו בשמנים לטיהור, לריפוי ולבישום.

 לפי מסורות עתיקות, הנפוצות במזרח הרחוק, בשמנים האתריים מצוי "כח החיות" של הצמחים, שהיא בעצם אנרגיית החיים או “נשמת הצמח”, כוח זה מעודד את כוחות הריפוי הטבעיים המצויים באדם.

שמנים אתריים עובדים על מנגנון הריח המועבר ישירות למוחנו ומייצר תגובה אסוציאטיבית, מחשבתית, ופיזית כמעט באופן מיידי, ובכך עשוי להניע תהליכי ריפוי.

החומרים הפעילים הנמצאים בשמנים, מסייעים לאדם בתהליך ריפוי בגוף ובנפש, הם מחטאים, מעוררים את המערכת החיסונית ועוד פעולות המסייעות לתהליך הריפוי.

בקורס ארומתרפיה, לומדות הסטודנטיות על סוגי שמנים אתריים לטיפול בבעיות שונות,תכונות השמנים, השימוש בהם ותכונות תמציות אתריות.

ויש גם פן מעשי: רקיחת תערובות ארומטיות ותכשירים שונים, הכנת קרמים ומשחות טיפוליות. 

יש לציין שניתן לרקוח גם מוצרי קוסמטיקה כגון: בשמים וסבונים ריחניים 

במסגרת לימודי ארומתרפיה במכללה נלמדים בין היתר: השפעות רגשיות והתנהגותיות של השמנים האתריים, תולדות הארומתרפיה,תכונות ויתרונות השמן האתרי, בטיחות, מינונים ושימוש בטוח לפי סוג אוכלוסיה: ילדים,אנשים הנוטלים תרופות,מבוגרים,נשים בהריון או מניקות, ועוד שלל נושאים הנלמדים על פני תקופת הלימודים.

שמנים אתריים תעודת זהות

שמנים אתריים הם שמנים נדיפים או טהורים המופקים בתהליך מורכב מחלקי צמח שונים כגון: גבעולים שורשים, עלי כותרת של פרחים ועלים. הם מכילים תערובות שונות ומורכבות של חומרים כימיים נדיפים, בעלי מסיסות נמוכה מאוד במים. רמת המסיסות של חומר, היא המידה שבה החומר יכול לעבור המסה בחומר אחר, זאת הסיבה ששמנים אתרים מרוכזים מאוד כי המים לא מדללים הרבה את החומרים הפעילים בהם.

בדרך כלל המרכיבים בשמן האתרי שייכים לקבוצת ה "טרפנים" הנמנים עם קבוצת חומרים אטומים לפחמן. הם נחלקים ל-2 מחלקות :מונוטרפנים או ססקוי-טרפנים בהם מצויים חומרים כגון: כהלים, פחמימנים,קטונים, פנולים, אלדהידים, ועוד.

שמן אתרי הוא תמצית מזוקקת שמכילה מולקולות ארומטיות נדיפות מהצמח המזוקק.

תמצית ארומטית היא בעצם נוזל המצוי בצמח בתוך בועות סגורות העטופות בממברנות (קרמיות מפרידה) נמצאות בחלקים ובריכוזים שונים בצמח ומקנים לו ריח וטעם אופייניים אך ורק לו. 

לימודי ארומתרפיה נעשו נפוצים יותר ויותר, עקב פריחה מחודשת של התחום, בשנים האחרונות והיא משמשת ככלי טיפול משמעותי בטיפולי רפואה משלימה בקליניקה וגם בשימוש ביתי. 

 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן