אקופונקטורה ולימודי רפואה סינית

רפואה סינית היא שם כולל  לתורה גדולה ורחבה. שיטות הטיפול המקובלות ברפואה הסינית כוללות בין השאר :טיפול בצמחי מרפא, תזונה מותאמת, טיפול במגע, עיסוק בפעילות גופנית הרמונית, ועוד.

אחת השיטות הכי מזוהות עם הרפואה הסינית היא ללא ספק האקופונקטורה או בעברית דיקור סיני. 

ביסוד השיטה נמצאת אנרגיית החיים, הצ'י, שניתן להפעיל אותה בשורה של נקודות בגוף.

המטפל מבצע את הדיקור באמצעות מחטים חד-פעמיות עדינות ודקות. המחטים מוחדרות בנקודות מיוחדות על פני הגוף , אשר "משורטטות" בצורה של מרידיאנים . 

הייחודיות שלה ברפואה המשלימה שהיא סקרנה כנראה חוקרים רבים, אשר הקדישו לה לא מעט מחקרים ברחבי העולם והיא אכן הוכחה כשיטה שיש לה יעילות רפואית מדעית. אחת ההשערות לכך היא שהמחטים מפרישות אנדורפינים מהמוח, שהם חומרים משככי כאב טבעיים. 

בדיקות מעבדה שנעשו לאחר טיפול בדיקור סיני מעידות כי הגוף מגיב במהירות לדיקור.

בנקודות הדיקור השונות בעקבות הטיפול מתרחשים שינויים רבים בגוף, חומרים שונים משתחררים וניכרת ירידה ברמות הכאבים

אקופונקטורה – נקודה קטנה שינוי גדול

כחלק מלימודי רפואה סינית לומדות הסטודנטיות על מושגי יסוד ובהם גם: מרידיאנים ונקודות דיקור

נסביר בקצרה על מושגים אלו:

מרידיאנים – בגופנו ישנם 12 מרידיאנים שהם בעצם ערוצי אנרגיה ראשיים. ערוצי האנרגיה הם כמו נהר שהמים הזורמים בו מאפשרים חיים.כאשר כל אחד מהם מחובר לאיבר מסוים. 

במצב בו הצ'י זורם במרידיאנים ללא הפרעה האדם מרגיש חיוני ומלא חיים, ואילו במצבים בהם ישנה חסימה עקב תפקוד לקוי של איבר או רגש לא מאוזן במרידיאנים היא מפריעה לזרימה החלקה של הצ'י ועלולה לגרום לתחושת כאב, אי נוחות ואף לגרום למחלה.

אקופונקטורה היא אחת מהטכניקות בה משתמשים ברפואה הסינית על-מנת לטפל בחסימות שנוצרו. טיפול בחסימה ושחרורה מאפשר מחדש את זרימתו החלקה של הצ'י ובכך מאפשר לגוף לחזור למצב של בריאות תקינה.

נקודות דיקור – על המטפל להכיר את כל נקודות הדיקור, להבין את ההשפעה של כל נקודה על איבר ולהזרים את אנרגיית הצ’י לאיבר הפגוע בהתאמה לחומרת הפגיעה ולקשרים של האיבר עם מערכות פנימיות נוספות בגוף האדם. יש לדעת שהרוחב של כל נקודת דיקור נע בין מילימטר אחד או שני מילימטרים ועד לסנטימטר או שניים. מטפל מיומן ידע לאתר את נקודות הדיקור הרלוונטיות ולדעת לאיזה עומק להחדיר את המחטים כדי שההשפעה שלהן תהיה אפקטיבית.

יש לציין שטיפול בדיקור סיני מתאים כמעט לכל אדם ומסייע במגוון רחב מאוד של בעיות רפואיות. כגון: מיגרנות וכאבי ראש, כאבי מפרקים, בחילות בהריון, הפרעות במערכת העיכול, איזון לחץ דם, ובעיות רפואיות אחרות.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן