לימודי רפואה סינית לחיים מאוזנים יותר

רפואה סינית היא תחום לימודים גדול ורחב היקף הכולל נושאים רבים עם מימדים רבים ועמוקים.

במסגרת לימודי רפואה סינית, לומדות נשים רבות, השואפות לממש את עצמן בתחום ולהפוך למטפלת מוסמכת העוזרת לשפר ולאזן את חיי המטופלים.

מי שרוצה להיות מטפלת צריכה להיות כנה עם עצמה ולבדוק אם היא באמת יכולה ובאמת רוצה לטפל באנשים.

לימודי רפואה סינית הם לא רק לימודים למקצוע אלא גם דרך חיים של איזון והרמוניה עם הטבע.

המטפלת יודעת לתת טיפול ממוקד ומותאם אישית לכל מטופל שבסופו יידע הגוף להחזיר לעצמו את האיזון, לחזק אותו ולמנוע הישנות של מחלות בעתיד.

החיים לפי הרפואה הסינית כוללים מספר אלמנטים חשובים לשמירה על אורח חיים בריא:

היין והיאנג ( 陰陽)  – לפי הסינים העולם וכל מה שנמצא בתוכו נחלק ל-2 כוחות מנוגדים אבל לא נלחמים אחד בשני אלה משלימים זה את זה. כאשר האיזון העדין ביניהם מופר מתחילות להיווצר בעיות שונות בטבע ובעולם המשפיעות כמובן גם על גוף האדם.

טמפרטורה – קור וחום הם עקרונות חשובים בשיטה הסינית. אדם שאוהב את הקיץ, סולד מתחושות קור,מתלבש תמיד בביגוד חם או מעדיף דרך קבע שתיה חמה, מתאפיין בתכונת קור  

לעומתו מי שיש לו אודם בפרצוף ודופק מהיר יחסית, ומרגיש כל הזמן שחם לו ,מאופיין כבעל תכונות חמות.

5 אלמנטים  המרכיבים את העולם – עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. ישנו חיפוש מתמיד אחר הרמוניה ואיזון של כל חמשת האלמנטים כמו שהם מתבטאים בגוף ובנפש של בני האדם והם המפתח לחיים בריאים ומאושרים.

 

 לימודי רפואה סינית איך מיישמים בשגרת החיים? 

זה עניין של תהליך והפנמה אך ניתן להגיד ללא ספק שמי שחוותה לימודי רפואה סינית עברה תהליך משנה אורחות חיים. 

הנה דוגמאות לכמה הרגלים טובים לחיים מאוזנים לפי הרופאים הסינים:

להשתדל לא להיות לחוצים וחרדים – לפי המודל של הרפואה המשלימה מחלות נגרמות גם מגורמים פנימיים. יש השפעה גדולה של המצב הנפשי על תפקוד הגוף. המצב המנטלי יכול להשפיע על תפקוד האיברים הפנימיים של האדם והמערכת החיסונית שלו.

תזונה נכונהאכילה נכונה היא ללא ספק המפתח לחיים בריאים. מערכת העיכול פועלת בצורה הטובה ביותר בשעות הבוקר ולאחר מכן כוחה הולך ופוחת. לגבי שתיה, נוזלים אמנם חיוניים לתפקוד בריא, אך רוב הנוזלים הדרושים לאדם ניתן לקבל על ידי אכילת ירקות ופירות ואין לשתות כמות מים גדולה במשך היום (אלא אם כן הגוף איבד המון נוזלים).

 לשמור על שלווה פנימית – חשוב ביותר לסגל אורח חיים רגוע. ניתן לעשות זאת על ידי תרגול של  מדיטציה, טיולים בחיק הטבע וכן מציאת עבודה ללא לחצים ודרישות לעמידה בזמנים. 

לימודי רפואה סינית במסגרת לימודי רפואה משלימה מקנים לתלמידות מקצוע לחיים טובים יותר ודבר זה הוא הגורם העיקרי לביקוש האדיר שיש ללימודים אלו.

 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן