לימודי רפואה סינית מהי תוכנית הלימודים?

זה התחיל בחלום של מטפלים סיניים ותיקים, להקים תוכנית לימודים מסודרת ושיטתית ללימודי התחום מה שהיה עד אז מועבר מדור לדור במזרח הרחוק הצריך התאמות לא מעטות והסבה ללימודים ברמה אקדמית המותאמת לעולם המערבי המודרני. 

גם פה בארץ השאיפה הייתה לבנות  מסלול לימודי רפואה סינית, מותאם לרמה האקדמית הנהוגה במדינה. עד מהרה הפך מסלול זה, למסלול מבוקש ביותר ובתחילת הדרך הוכשרו כך עשרות מטפלים מקצועיים ברפואה סינית עתיקה מדי שנה. 

כיום המספר גדל בהרבה ויש בנוסף גם פיתוח ומחקר בתחום הרפואה הסינית, למען החברה הישראלית והדורות הבאים. 

תכנית הלימודים במסלול לימודי רפואה סינית, מציגה גישה ייחודית ומקורית, הבוחנת את היחסים בין הראיה המדעית של הרפואה המודרנית, לבין הראיה האנרגטית ההוליסטית של הרפואה הסינית.

תכנית הלימודים בישראל זכתה להכרה בעולם מכיוון שהיא עומדת בדרישות ארגון העל האמריקאי והאגודה לרפואה סינית מסורתית.

הדבר מקנה לבוגרות המסלול בארץ את היכולת להשתלב במוסדות הבריאות ובמוסדות אקדמיים בארץ ובעולם. 

 במכללת מעינות פותחה תוכנית לימודים לנשים ויצירת מסלול לימודי רפואה סינית, המעניק כלים מעשיים ומחשבתיים ודרך לחיים, לאלו המבקשות להיכנס בשעריה.

לימודי רפואה סינית מה לומדים כל שנה ? 

שנה א – השנה הראשונה מוקדשת בחלקה ללימודי מבוא. התלמידות לומדות להכיר מונחים, מושגי יסוד  בפילוסופיה מעולם הרפואה הסינית וגם בתחום הנטורופתיה. כמו כן נלמדים נושאים כגון: מבוא לתזונה סינית טכניקות תנועה ועוד.

שנה ב – בשנה השנייה נכנסות התלמידות לעומקם של דברים ולומדות בין השאר גם את יסודות הרפואה המערבית המודרנית מעבר לתחום לימודי רפואה סינית.

אחד מהנושאים הוא פתולוגיה בסיסית של גוף האדם העוסקת העוסקת בחקר הגורמים להפרעה בפעילות הגוף. כמו כן נלמדים נושאים ברפואה הסינים כגון: הכרת צמחי מרפא סיניים ,אבחנות וסינדרומים וכן טכניקות של מגע ולחיצות כמו : שיאצו \ טווינה

שנה ג – בשנה השלישית מתחילות התלמידות להתעסק מעט גם בפן המעשי בדמות עבודה מעשית בקליניקות במכללה. בהתחלה מתרגלות התלמידות טכניקות כגון:  אבחנות דופק ולשון, איתור ותפקוד נקודות, דיקור בסיס וגם הכנה ודיון קליני. מעבר להמשך לימודי רפואה מודרנית בדמות לימודי פרמקולוגיה ובדיקות מעבדה, מתחילות התלמידות להיחשף גם לפן הרגשי ולומדות מבוא לפסיכולוגיה.

שנה ד – במהלך השנה האחרונה ללימודים מתחילות התלמידות בפועל את העבודה מעשית ועושות סטאז'  בבית החולים "שערי צדק. בשנה זו הם גם מתמחות בטיפול בנשים. בין שאר הנושאים המגוונים ניתן למצוא גם : יחסי מטפל מטופל, תרפיות בתנועה כמו: יוגה \ צ'י קונג, פסיכופתולוגיה, אימון עסקי ועוד

זאת הייתה רק טעימה קטנה ממגוון הנושאים הנלמדים במסגרת המסלול, שאורך כאמור 4 שנים, מלאות בידע מעשיר ומגוון המכשיר את התלמידות למנוע מחלות, לטפל ולהקל על כאבים בעזרת שיטות מעולם הרפואה הסינית. ניתן לפנות לצוות המכללה לפרטים נוספים אודות המסלול המרתק.

 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן