כוחם של צמחי מרפא אז והיום

 יותר ויותר אנשים כיום פונים ללימודי הרבליסט קליני, ולא בכדי, קורס הרבליסט קליני מעבר להיותו קורס מרתק, הוא נותן ידע מקיף ביותר בתחום המתפתח של שימוש בצמחי מרפא לרפואה.

 רבים חושבים, בטעות, שצמחי מרפא זה טרנד של השנים האחרונות, ואין הדבר כך.

כבר בכתבי הרמב"ם (לפני יותר מ- 800 שנה) הוא מזכיר, מאות שמות של צמחים, הן כצמחים רפואיים, הן כרעלים. 

בהוראותיו לתזונה נכונה, הוא מונה צמחי מאכל למיניהם וממליץ לצרוך את הטובים בהם ולהימנע מהגרועים למאכל האדם הבריא או החולה.

כמו כן, ניתן  למצוא אזכורים של שימוש בצמחי מרפא בכתבי היד של תרבויות עתיקות יומין כגון: החל בתרבות ההודית וכלה בתרבות האינדיאנית.

ביוון העתיקה, היה זה היפוקרטס ,שהבדיל בין הרפואה העממית ובין רפואת הצמחים המוכרת לנו כיום. הוא השתמש בידע קדום ומיפה את הצמחים ואת השפעותיהם על הגוף.

 

צמחי מרפא – תעודת זהות

הבקיאים בתחום בודקים ,את תכונותיו הרפואיות של צמח, על פי "מונוגרף". מונוגרף משמש כפרוטוקול תיעודי של תיאור הצמח ושימושיו הרפואיים. מונוגרף על צמח יכלול את שמו הלטיני, שמותיו המקובלים בשפה ועוד.

כללי כתיבת מונוגרף של צמחי מרפא דומים נקבעים על ידי גופי-על מפקחים. מאחר שבישראל לא קיים גוף-על המפקח על נושא צמחי המרפא, לא קיימים כללי כתיבה לתיאור מונוגרפים של צמחים בעברית. 

בישראל מקובל לכתוב מסמך המהווה תעודת זהות לצמח ומתאר אותו במגוון פרמטרים:

  1. מבחינה בוטנית (מקום גידול, מין וחלקים למאכל)
  2. פעילותו הרפואית
  3. התוויות
  4. תופעות לוואי
  5. הרכיבים הפעילים בו
  6. מחקרים עדכניים הקשורים בו 
  7. איכויות שקיימות בו לפי המסורת  

 במסמך מופיעה גם תמונתו של הצמח, על מנת שיוכלו לזהות אותו.

 

טיפול יעיל בצמחי מרפא על ידי הרבליסט קליני

בשימוש מושכל וחכם ניתן להשתמש בצמחי מרפא לטיפול במגוון בעיות רפואיות ומחלות.  

מטפלות מוסמכות בצמחי מרפא, שעברו לימודי הרבליסט קליני, בצורה מקצועית, יודעות לשלב בין המגוון העצום של סוגי הצמחים ,לקבלת תוצאות יעילות יותר לריפוי והקלה על כאבים. 

על מנת להתאים את הטיפול הנכון והבטוח ביותר עבור המטופלים ,יש לקחת  בחשבון גורמים רבים כגון: סביבת הגידול של הצמח ,מגוון המינים שלו איך הם אוחסנו ועובדו, ואם אין בהם מזהמים כגון מתכות כבדות וחומרי הדברה.

מטפלת הרבליסטית, תשאף תמיד לתת למטופלים את הצמח בשלמותו. שימוש בכלל רכיבי הצמח יביא למיצוי טווח ההשפעות של פעילות הצמח. פעילות של רכיב פעיל אחד עשויה לגבות את פעילותו של רכיב פעיל אחר, ולכן אין לראות בתרופה סינתטית או בבידוד של רכיב פעיל אחד (אפילו בצורתו הטבעית) צמח מרפא שלם.

רק מי שלמדה, קורס הרבליסט קליני, וקיבלה תעודת הסמכה לעסוק בתחום, יודעת לשלב בין ידע תיאורטי מקיף לבין ידע מעשי ברקיחת צמחי מרפא, המסייעים למטופלים להשיג את התוצאה הרצויה ועוזרת להם לשפר את איכות החיים בצורה טבעית ובטוחה.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן