צמחי מרפא ברפואה המשלימה

צמחי מרפא הוא שם כולל לצמחים ממינים שונים, שנמצאו כבעלי ערך מועיל לבריאות, באמצעות מחקרים מדעיים וגם ממסורות שימוש ברחבי העולם

מסתבר שבטבע, יש שלל אוצרות בריאותיים שמוכרים מהעת העתיקה ועד ימינו בתעשיית התרופות. בשימוש נבון אפשר ליהנות מהסגולות  הייחודיות שלהם לטיפול בבעיות עיכול, זיהומים, הפרעות שינה, כולסטרול ועוד.

החומרים שנמצאו בצמחים בעלי יכולות ריפוי כוללים בין היתר קומרינים, חומצות שונות, פלבנואידים, ספונינים, אלקלואידים, טאנינים, רזינים, שמנים נדיפים ועוד. 

קבוצות חומרים אלו אחראיות למגוון פעילויות המיוחסות לצמחים, גם אם מנגנון הפעילות שונה מצמח לצמח.

תורת צמחי המרפא היא מערכת מסודרת של ידע רפואי שעבר מדור לדור וממשיך להתפתח מתחילת הציביליזציה. הטיפול בצמחי המרפא מתאים לכל גיל וכמעט לכל מצב. 

אם בעבר צמחי המרפא היו הטיפול התרופתי היחיד, כיום נשתמש בצמחי מרפא לטיפול אלטרנטיבי ומשלים לתרופות.

הטיפול בצמחי מרפא ברפואה משלימה אינטגרטיבית, נעשה בדרך כלל, באחת משתי גישות מרכזיות:

  1. במסגרת הרפואה הסינית ניתנים צמחי המרפא הסיניים
  2. בטיפולי נטורופתיה משלבים צמחי מרפא "מערביים" יותר.

צמחי מרפא כיצד הם משתלבים בטיפול?

נרחיב קצת יותר…

 צמחי מרפא לפי השיטה הסינית רפואת הצמחים הסינית מהווה חלק מרכזי וחשוב במערכת הרפואה הסינית המסורתית, אשר מקורותיה מתועדים כבר 2500 שנים ומהווה חלק משמעותי מממסד הרפואה הציבורית בסין. 

כיום רפואת צמחים סינית מסורתית ניתנת בכ-1700 בתי חולים ברחבי סין ומיליונים רבים של מטפלים מסייעים לבריאותם של מאות מיליוני מטופלים בעזרת צמחים

ברפואה הסינית משתמשים בצמחי מרפא למטרות שונות :

  • להפחתת כאב או סימפטום באופן אקוטי ומיידי. הסימפטום האקוטי יכול להיות גופני, כמו כאבי גב או יכול להיות נפשי, כמו דיכאון.
  • כטיפול משלים טיפול תזונתי למטרת ניקוי הגוף.
  • לחיזוק המערכת החיסונית.
  • כאשר המטופל משתמש בהרבה תרופות ואינו רוצה להוסיף תרופה נוספת שעלולה לגרום לתופעת לוואי, נעזרים בצמחי מרפא כתחליף.

צמחי מרפא לפי השיטה הנטורופתית נטורופתיה, בשונה מהרפואה הסינית, היא גישה טיפולית חדשה יחסית שפותחה באירופה ובארצות הברית. ההבדל המרכזי בין שתי הגישות בא לידי ביטוי בשיטת האבחון ובאופן מתן הצמחים. בנטורופתיה, בדרך כלל מתאימים פורמולות של צמחי מרפא לסיוע בהתמודדות עם בעיות רפואיות, ובמקביל גם ממליצים על תוספי מזון שיכולים לעודד תהליכי ריפוי. 

בנוסף, הטיפול כולל המלצות לפעילות גופנית ולהרפיה וכן המלצות לשיפור התזונה. זאת כדי להביא לשיפור כולל בבריאות כלל מערכות הגוף.

במכללת מעינות לרפואה משלימה  קורס שימוש בצמחי מרפא הוא חלק בלתי נפרד מלימודי נטורופתיה,לימודי הרבליסט קליני ולימודי רפואה סינית.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן