לימודי דולה – תומכת לידה עם תעודה

 מתי בפעם האחרונה קיבלת מכתב כזה?

"דולה יקרה שלי במהלך ההריון היה לי קשה במיוחד כאם חד הורית ללא תמיכה. את, בהיותך אדם אנושי, סבלני, חם ותומך, מילאת חלק משמעותי בכל התהליך, תוך כמה שעות כבר  נקשרתי אליך, והרגשתי שאת כמו קרובת משפחה שלי! תמיד היית שם בשבילי בפגישות בבית שלי וגם בטלפון. 

ביום הלידה נסעת במהירות למחלקת יולדות עם חיוך גדול. ידעת בדיוק מה לעשות, וגרמת לי להרגיש הכי בנוח שאפשר, הייתי הרבה יותר משוחררת ונינוחה. לאחר לידה מתישה, פיזית ונפשית,את היית שם בשבילי ברגעים הכי חזקים ומשמעותיים שהיו לי אי פעם בחיי, והפגנת הרבה חום, רוך ואהבה. תודה תודה ושוב תודה!"

מרגש! וזאת רק ההתחלה. ללא ספק התחום צובר תאוצה והביקוש ללימודי תומכת לידה רק הולך וגובר.

למי שעדיין לא שמעה על התחום המדהים הזה נאמר רק שמדובר במקצוע פרא-רפואי, בתפקיד תומכת לידה שמטרתה ללוות נשים בהריון בתקופת ההריון וזמן קצר לאחר הלידה.  

תמיכתה של הדולה מתבטאת בכל ההליכים בזמן תקופת ההריון והיא מייעצת לאשה ההרה בשלל נושאים כגון:

  • תזונה נכונה לאישה בתקופת ההריון ועוד.
  • מה מותר ומה אסור בזמן ההיריון?
  • מהי הפעילות הגופנית המומלצת

ועוד שלל נושאים חשובים (בעיקר בהריון ראשון אבל לא רק)

 דולה משמשת בנוסף כתומכת רגשית עבור האישה ובעלה. זוג אשר זה לו פעם ראשונה בחדר הלידה, ימצא עזר רב בלווי מקצועי של תומכת לידה. כי היא בעלת ניסיון רב בתהליכים המתרחשים בבתי החולים וחדרי הלידה. 

נשים רבות חוששות להיעזר בשירותיה של תומכת לידה עקב המחיר הגבוה שהיא גובה. אך יש לדעת שבזכות תרומתה הרבה של דולה לתהליך הלידה, קופות החולים ביצעו שינוי בזכאות במסגרת "חבילת הריון ולידה" באישורו של משרד הבריאות וכיום ניתן לקבל החזר כספי מקופות החולים של עד 1500 ש"ח  על שירותיה של הדולה          

(הערה: המידע כללי בלבד,יש לפנות לקופות החולים לבירור תנאי ההחזר)

קורס תומכת לידה -האם זה נצרך?

ברור שכן זהו מקצוע לכל דבר ועניין. מטרת קורס לימודי דולה היא הכשרת תומכות לידה מקצועיות כמלוות נשים בהריון, בלידה ולאחריה בדגש על יכולת לאפשר מקום של כבוד לתהליך בכלל ולמרחב הפרטי של היולדת בפרט. 

הקורס כולל בסיס אקדמאי תיאורטי רחב ומעמיק לצד חלקים דינמיים וחווייתיים כחלק בלתי נפרד מההכשרה ומקנה כלי עזר נוספים בתחומים מקצועיים מתחום הרפואה המשלימה כמו למשל : רפלקסולוגיה, עבודה אנרגטית, שמנים ארומתיים ותוספי תזונה.

 נשים רבות שואלות מה צריך ללמוד בשביל לקבל הסמכה בתחום?

 ובכן, כיום ניתן למצוא מגוון מוסדות המציעים קורס תומכת לידה מקצועי. נשים שרוצות ללמוד בהפרדה מלאה ובאווירה ביתית צריכות לחפש מכללות ייחודיות אשר יתנו להן את התנאים שהן חפצות.  

הקורס משלב בין לימודי אנטומיה, פיזיולוגיה, והבנת תהליך הלידה לבין נושאים בתחום התרפיה האלטרנטיבית והפסיכולוגיה . כמו כן נלמדים כלים ושיטות ברפואה אלטרנטיבית המסייעים להקלה על כאבים והרפייה כגון: טכניקות הרפייה נשימתיות,מדיטציה, עיסוי וכו'. וכמובן הדרכה כיצד לתת אוזן קשבת ומיומנויות הכלה.

לבוגרות הקורס מצפה קריירה מעצימה, מחוברת, עוצמתית ומתגמלת. וכמובן מכתבי תודה רבים.

 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן