לימודי תומכת לידה לנשים בירושלים

מקצוע תומכת הלידה הוא מקצוע משמעותי וחיוני במיוחד בימינו, והוא עוזר לנשים רבות לצלוח את תהליך ההיריון והלידה בצורה חלקה ככל הניתן, ותוך סיכוי נמוך לבעיות שונות במהלך הלידה ואחריה.

ליווי נשים שעברו את תהליך הלידה, דורש ידע נרחב בתחומי האנטומיה והפיזיולוגיה, ההיבטים הנפשיים וההתנהגותיים, והיכרות עם עבודת הצוות הרפואי בעת הלידה. נמצא כי עבודתה של תומכת הלידה מקצרת משמעותית את זמן הלידה, מקטינה את הסיכוי ללידות מכשירניות וקיסריות, ועוזרת בהתאוששות ומניעת דיכאון. קורס תומכת לידה מהווה חוויה מעשירה ומעצימה לכל אישה, המעוניינת להתפרנס ממקצוע הטומן בחובו סיפוק רב ושליחות חשובה מאין כמותה.


תומכת לידה או "דולה"

אין ספק, שמקצועה של דולה הוא בעל ביקוש גדול, וכזה שתמיד יהיה בו צורך. תומכת הלידה, רוכשת במהלך לימודיה ידע נרחב הכולל לימודים מדעיים ורפואיים, שיטות הוליסטיות, ידע פסיכולוגי והתנהגותי, ויכולת התמודדות עם כל המצבים האפשריים העשויים להתעורר לפני הלידה, במהלכה ואחריה.

נמצא כי תפקידה של הדולה הוא חיוני בהקשר של קיצור אורך הלידה, הפחתת צורך בלידות מכשירניות או קיסריות, והפחתת הסיכוי לדיכאון לאחר לידה. תומכת לידה מקצועית, צריכה לשלב ידע מדעי, יחד עם אינטליגנציה רגשית גבוהה, ויחסי אנוש מעולים שיאפשרו לה לעבוד יחד עם גורמים נוספים הקשורים לתקופת ההריון והלידה.


מסלול לימודי תומכת לידה

מגמת הריון ולידה מכשירה נשים רבות לעבוד כתומכות לידה בכירות ומלוות לאחר לידה. קורס תומכת לידה מעניק לסטודנטיות תעודת הסמכה כבר לאחר השנה הראשונה – והן יכולות בשלב זה לצאת לדרך ולהתחיל להתפרנס.

בשנה השנייה תלמדנה הסטודנטיות מיומנויות נוספות, שתהפוכנה אותן לבכירות במקצוע, מדריכות הכנה ללידה ומלוות לאחר לידה.

בין הנושאים הרבים הנלמדים בקורס הכנה ללידה- ניתן למצוא  למצוא אנטומיה ופיזיולוגיה, שיטות הוליסטיות כמו טיפול בצמחי באך, עיסוי ורפלקסולוגיה, תרחישי לידה שונים, ליווי פסיכולוגי במהלך ההיריון והלידה, ועוד.

אין ספק שקורס תומכת לידה – פותח לסטודנטית דלתות רבות, אם בתחום העבודה בליווי נשים בהריון, אם בעת הלידה עצמה יחד עם הצוות הרפואי, ואם בתחומי ההדרכה וההרצאות. כל בוגרת תוכל לבחור כבר עם סיום השנה הראשונה- את אופציות התעסוקה הנוחות ביותר עבורה, כך שתוכל להגשים את עצמה באופן המספק ביותר עבורה.

תפקידה של יועצת הלידה, או "דולה"- מוכר כיום כמקצוע חיוני מאין כמותו, שהביקוש אליו הולך ועולה בשנים האחרונות. תומכת הלידה היא בעלת ידע נרחב בתחומים רבים, ביניהם תחומים מדעיים דוגמת אנטומיה ופיזיולוגיה, תחומים הוליסטיים כמו עיסוי, צמחי מרפא, רפלקסולוגיה ודמיון מודרך, ויישומים פסיכולוגיים והתנהגותיים- שהם בלתי נפרדים והכרחיים בכל טיפול שהוא. מסלול הלימוד במגמת הריון ולידה בירושלים- מקנה לסטודנטיות את החבילה המושלמת בדרכן להפוך לתומכות לידה, ומאפשר להן השתלבות מיידית במקצוע- כבר עם סיום שנת הלימודים הראשונה!

אולי יעניין אותך גם

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן