לימודי גרפולוגיה ואבחון תעסוקתי

במסגרת לימודי גרפולוגיה נלמדים תכנים מגוונים ובין היתר כמובן אבחון גרפולוגי.

אבחון תעסוקתי באמצעות גרפולוגיה, גם אם איננו אבחון מדעי, מאפשר למעסיקים לגלות תכונות אופי של עובדים באמצעות כתב יד. סקירת מסמך של עובד, יאפשר לגלות על התנהגותו, אופיו, דרכי עבודתו, חולשות, מעלות ועוד.

אמנם לא מדובר במבחן עליו מתבססים מעסיקים האם להעסיק עובד מסוים או לא, אך הוא בהחלט מהווה חלק ממכלול של מבחנים שמאפשר להם לקבל החלטה בקלות. 

 יש לציין שקיים גם אבחון גרפולוגי הפוך, אליו פונים אנשים שלא יודעים במה לעסוק בעתיד און שאינם מרוצים ממקום עבודתם ומבקשים לבצע אבחון שיעזור להם לגלות, לאיזה סוג עבודה הם מתאימים.   

בדיקה גרפולוגית – סנן יעיל לבחירת עובדים?

הביקוש לתחום לימודי גרפולוגיה עלה, בין היתר כתוצאה מעליה מתמדת במבחני התעסוקה במשק. בוגרות קורס גרפולוגיה נדרשות לא אחת לבצע אבחון גרפולוגי לצורך סינון עובדים. 

בדיקות גרפולוגיות הפכו נפוצות מאוד בתהליכי קבלה לעבודה, במיוחד כאשר לכל משרה פונים עשרות ומאות אנשים ויש צורך במערכת סינון יעילה.

 מה אפשר לגלות על אנשים מכתב היד? איך זה נעשה? 

בכל בדיקה גרפולוגית נבדקות יותר מ-80 תכונות אופי, כמו אינטליגנציה, יחסי אנוש, שאפתנות, כושר אלתור, יכולת עמידה בלחצים, זיכרון, שליטה עצמית, מהימנות ועוד. 

רוב המעסיקים מבקשים לבדוק את האינטליגנציה, הנאמנות והמהימנות, וכן תכונות נוספות שהן רלוונטיות לתפקיד. מהבדיקה אפשר ללמוד גם מי מהוריו של המועמד השפיע עליו יותר, וגם על בריאותו הנפשית והגופנית. 

 חשוב לציין שכדי שהמעסיק ישיג מהאבחון הגרפולוגי את המידע שהוא צריך, עליו לוודא מספר דברים:

  • שהעובד כותב את המסמך בתנאים נוחים עבורו.
  • שהמבדק ייערך ללא הגבלת זמן.
  • המבדק צריך להיות בכתב האם של הכותב.
  • המבדק חייב להיערך על גבי נייר חלק
  • המסמך צריך להכיל לפחות 40 שורות
  • העובד צריך לכתוב מה שהוא רוצה ולא משהו שמכתיבים לו

 

 קורסים ברפואה משלימה מתקיימים דרך קבע במכללה. לימודי גרפולוגיה, במכללת מעינות מכשירה את התלמידות למקצוע מרתק, מספק, וגם מפרנס.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן