לימודי גרפולוגיה – מה זה נותן לי?

 לפני שמתחילים לימודי גרפולוגיה חשוב לדעת קצת על התחום…למעשה הגרפולוגיה הינה "כתב המוח". כתב היד, שיכול גם להיות כתב פה או רגל למתורגלים בכך, הינו תוצר של תהליך. תחילתו של התהליך הוא בפקודה הניתנת במוח ומועברת דרך מערכת העצבים למערכת השרירים, סופו של התהליך – הפעלת היד האוחזת בעט וכותבת את כתב היד האישי לחלוטין של כל כותב. כמו טביעת אצבע.

באמצעות ניתוח גרפולוגי ניתן לכוון אדם למקצוע המתאים לו, ניתן להסביר ולהמחיש, מהם דפוסי ההתנהגות, שמקדמים אותו ואולי חשוב מכך – מהם אותם כשלים מודעים, פחות מודעים ואולי אף מודחקים, שמונעים ממנו ,להגיע לכדי מימוש, תחושת חופש ושמחת חיים.

ניתן להבין עד כמה המועמד לעבודה מתאים ועונה על הדרישות השונות של התפקיד. ההתאמה בין המועמד לתפקיד חשובה, לא רק למעסיק, אלא לא פחות למועמד. 

גרפולוגיה תעסוקתית עוזרת לעשות את ה"שידוך" המדויק ובכך מונע אכזבות מהמעסיק כמו גם מהמועמד.

בעזרת גרפולוגיה משפטית ניתן לקבוע באם החתימה המתנוססת על מסמך היא אמיתית או מזויפת, אם כתבים שונים נכתבו על ידי אדם אחד או יותר. בקיצור – עולם ומלואו. כמעט.

בנוסף, הניתוח הגרפולוגי, מאתר את המניעים, העומדים מאחורי התנהגויות ותגובות ובכך מסייע, לבני זוג למשל להכיר טוב יותר האחד את השני.

 לימודי גרפולוגיה הם לימודים מאתגרים. גרפולוגיה היא לא תחום עיסוק לחובבניות! על מנת להיות גרפולוגית מוסמכת ולתת חוות דעת המתקבלת בכל מקום, יש לעבור קורס לימודי גרפולוגיה, במכללה מוסמכת ולקבל תעודה מקצועית. 

לימודי גרפולוגיה גורמים לי להבין יותר

מומחים לגרפולוגיה סבורים שניתוח כתב היד יכול לחשוף את המחשבות הפנימיות והנסתרות של הכותב, את רצונותיו וכוונותיו. כך למשל כתב ידם של חולי נפש יהיה שונה בתכלית מכתב ידו של אדם ממוצע, בכך שכל תכונות כתב היד יהיו מוגזמות. 

בהתאם לכך, כתב יד מאוזן לפי הגרפולוגיה ישקף אישיות מאוזנת. 

נטייה שמאלה של כתב היד מסמלת בגרפולוגיה נטייה של הכותב לחיות בעבר או להישאר במצב פסיבי בחייו. לעומתה, משמעותה של נטיית הכתב לצד ימין בגרפולוגיה היא אגרסיביות מסוימת של הכותב ותכנון העתיד.

מעסיקים רבים פונים למומחים לגרפולוגיה ומבקשים ממועמדים לעבודה לעבור מבחן גרפולוגי שהוא בעצם -קטע קצר שנכתב על-ידי המועמד בכתב ידו על דף נייר חלק. 

מומחה לגרפולוגיה יכול לאבחן את הנטיות של הכותב ואת מידת האיזון שלהן ובכך לספק למעסיק מידע על האופן שבו הכותב יתפקד במצבים שונים בעבודה, למשל בתנאי לחץ או בעת אינטראקציה עם לקוחות. 

לגרפולוגיה יש יכולת לראות גם את מה שהכותב מנסה כביכול להסתיר.

במכללת מעינות ללימודי רפואה משלימה בירושלים,מגוון קורסים ברפואה משלימה וניתן למצוא בה, קורס לימודי גרפולוגיה מקיף ומקצועי והכל באווירה נשית ומשפחתית.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן