קורס עיסוי רפואי אז והיום

אנשים רבים בעולם מתעניינים בקורס לעיסוי רפואי, ולא בכדי, התחום תופס תאוצה ברחבי העולם. לא מדובר בטרנד חדש, עיסוי רפואי הוא תחום בעל עבר עשיר, ניתן כבר לזהות את ניצני השיטה הטיפולית הזו כבר בערש התרבות האנושית. מצוי כיום תיעוד של כתבים במזרח הרחוק מלפני 2,983 שנים, המתארים טיפולים רפואיים בעיסוי. 

כבר בימי קדם, אומנות המגע היתה חלק חשוב במלאכת הריפוי העתיקה. מקורות עתיקים מספרים על  מטפלים ורופאים מהודו וסין אשר היו משתמשים בעיסוי לריפוי בעיות אורטופדיות, להקלה על כאבים, והפרעות שונות כבר באלף ה- 3.

בהודו ובסין בתחילת הדרך רק כוהנים ואנשי דת היו  משתמשים בעיסוי למטרת ריפוי מחלות. בתקופה מאוחרת יותר, נפתחו בתי ספר לרפואה בהם למדו אנשים מן השורה טכניקות שונות של עיסוי. כמעט בכל פרובינציה התפתחו בתי ספר אשר לימדו עיסוי והתעמלות רפואית. בוגרי בית הספר התחילו להעניק טיפולים וכך החלה השיטה להיות נפוצה בקרב ההמונים.

לא רק במזרח שיטה זו היתה נפוצה אלא גם בחלקים אחרים בעולם ובתרבויות אחרות היא היתה מוכרת. עיסוי רפואי התפתח למשל גם בלוב, מצריים העתיקה, ונוביה ( חבל ארץ לאורך עמק נהר הנילוס) והיה ידוע במדינות אלה כבר במאה ה-12. 

במצריים העתיקה  שילבו את העיסוי בשילוב עם שיטה להגברת יציאת הזיעה מהגוף (מה שמכונה היום: סאונה). אפילו המלכה המצרית הידועה, קליאופטרה, קיבלה עיסוי עם שמנים ארומתרפיים ששמרו על  בריאותה ויופיה.

עיסוי רפואי בעידן המודרני

כיום התחום שינה פניו, התרחב, השתכלל וכולל טכניקות נוספות כגון: טכניקות של הנעת מפרקים, עיסוי שוודי, עיסוי רקמות עמוק ועוד. הטיפול בעיסוי רפואי מבוקש יותר מבעבר ונצרך יותר, עקב קצב החיים המהיר והעמוס בדור המחשבים והמסכים. 

בחיים המודרניים יש לא מעט לחץ, מתחים, תזונה לקויה, ועומס רב על הגוף, לכן רוב האנשים בעולם חי על קו התפר של  בריאות – חולי ,במצב של אי נוחות וחוסר איזון גופני ונפשי.

הבשורה הטובה היא שהגוף שלנו יודע לרפא את עצמו, אם נותנים לו הזדמנות לכך. עלינו ללמוד כיצד לתמוך בכוח הזה ולהזין אותו, ולא להחליש אותו. העיסוי הרפואי עוזר לנו לעשות זאת, בכך שהוא מעודד את גופנו להפעיל את כוחות הריפוי הטבעיים ובכך מסייע לבנות מחדש את האיזון הדרוש לתפקוד תקין.

ללא ספק לימודי עיסוי רפואי הוא פתרון מצוין למחפשות מקצוע עם סיפוק ושליחות. כיום ניתן ללמוד קורס עיסוי רפואי לנשים בלבד תוך שמירה על כל כללי הצניעות.

 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן