לימודי רפלקסולוגיה עם עבודה מעשית

אחד מתחומי הרפואה האלטרנטיבית הוותיקים והמוכרים, הוא הרפלקסולוגיה. הרפלקסולוגיה מסייעת בהשגת רגיעה פיזית, נפשית ומקלה על מתחים הנוצרים בחיי היום יום ועל ידי כך מאפשרת לגוף לתפקד ביתר קלות.

הטיפול כולל לחיצות, עיסוי ומתיחות קלות של כפות הרגליים, שבאמצעותם גורמים לתגובה עצבית ואנרגטית בכל הגוף שמעוררת תהליכי ריפוי טבעיים.

כל שינוי במבנה הנורמלי של הרגל עלול להעיד על בעיה או מחלה אפשרית. מובן כי בשל מורכבות האבחון, יש להגיע למטפל מוסמך לאבחון ולטיפול מקצועי

כדי להכיר לעומק את המפות השונות של כף הרגל ולהיות מסוגל לאבחן בצורה נכונה ולטפל באמצעות השיטה – יש צורך בידע נרחב, מעמיק ומקיף על גוף האדם ועל נפשו – וכן בשעות תרגול מעשיות רבות.

עבודה מעשית  כחלק מלימודי רפלקסולוגיה

רוב מוסדות הלימודים ברפואה משלימה מציעים עבודה מעשית (סטאז') כחלק בלתי נפרד מהלימודים, זאת בשל העובדה כי רפלקסולוגיה הינה תחום מעשי הדורש התמחות וניסיון טיפולי בפועל ולא רק בתיאוריה.

 בעבודה מעשית לומדים בדרך כלל לאבחן כיצד משפיעים מעגלי השינוי והמעבר על המערך ההורמונלי ועל מושגי האיזון והבריאות. כמו כן מתנסות התלמידות בטיפול ותמיכה בזמנים של מפנה ושינוי בחייהם של הורים וילדים בתא המשפחתי.

רוב מקומות העבודה בתחום, דורשים כחלק מתנאי הקבלה, ניסיון תעסוקתי. התמחות במסגרת הלימודית מסייעת רבות לבוגרות לימודי רפלקסולוגיה ובכלל ללומדים רפואה משלימה. 

הניסיון המעשי שצברו במכללה, עשוי להקל על מציאת מקום עבודה מיד עם סיום הלימודים. זאת בנוסף לעזרה במציאת עבודה שמספקות בדרך כלל המכללות המובילות בארץ.

מטרות הסטאז' ברפלקסולוגיה הן: 

  • ההכרה במורכבות תפקידן
  • התמודדות עם בעיות הצצות תוך כדי טיפול
  • אימון ויישום הנלמד במצבים אמיתיים
  • אפשרות להתנסות באבחון מקרים שונים
  • לשפר את יכולת המגע בנקודות מסוימות
  • התנסות בטיפול בגילאים שונים
  • חשיפה לאספקטים מרכזיים בעבודת הטיפול בפועל 

במכללת מעינות קיימת תוכנית עבודה מעשית איכותית, הנותנת שעות רבות של טיפולים בקליניקה אמיתית. הסטודנטיות יטפלו במקרים אמיתיים מהשטח, במצבים שונים. 

הדבר נעשה כחלק מחזון המכללה להכשיר מטפלות מקצועיות, ואנושיות בעלות ניסיון. כל זאת כמובן בפיקוח צמוד של סגל ההוראה המלווה את המתמחה בכל השלבים, מנתח יחד איתה את הטיפולים על מנת לשפר ולהכשיר את בוגרות המסלול לעבודה.

 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן