לימודי טווינא- הפיזיותרפיה הסינית

מי שמתעניין בשיטות ההוליסטיות השונות, בוודאי נתקל גם בטווינא- שנכנסה אל חיינו לא מזמן. הטווינא היא למעשה הפיזיותרפיה הסינית, היא עתיקה מאוד, גילה כגיל הרפואה הסינית – והיא נחשבת לחלק בלתי נפרד ממנה. משמעות השם "טווינא" היא למעשה "לדחוף ולמשוך", ובהתאם לכך- אם נביט בטיפול טווינא מהצד, נוכל לראות שהשם בהחלט מוצדק. הטיפול נעשה בבגדים נוחים ועל מזרן, ובמהלכו המטפל נע ללא הרף, כשהוא משתמש בטכניקות שונות ובכל גופו על מנת לבצע את הטיפול. הטיפול מבוסס על טלטולים עדינים, לחיצות, מתיחות, ופעולות נוספות שמטרתן להניע את אנרגיית ה"צ'י" בגופו של המטופל.

טווינא – הפיזיותרפיה הסינית

טווינא היא למעשה אומנות המגע הקדומה בעולם, והיא נחשבת לחלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית, והתפתחה איתה במקביל. טיפול הטווינא הוא מאוד דינאמי, ולכן אין פלא שהוא מעולה גם לחיזוק הגוף ואנרגיית הצ'י של המטפל עצמו. הצ'י, ע"פ הרפואה הסינית- היא אנרגיית החיים של האדם, והיא זורמת בכל חלק בגופו. בעיות ומחלות שונות- עלולות להתעורר בעת שיש בעיה בזרימתו של הצ'י, והטווינא שואפת להחזיר את האיזון וההרמוניה לגוף באמצעות טיפול פיזי. טווינא נמצאה כיעילה במצבים רבים, ביניהם כאבי גב, כתפיים וצוואר, דלקות מפרקים, בעיות באיברים פנימיים, בעיות נשימה, בעיות עיכול, ועוד בעיות נוספות רבות. אם תשאלו את דוקטור גוגל "טווינא מה זה" תוכלו לקבל מידע מפורט על השיטה ונפלאותיה.

לימודי טווינא בישראל

קורס טווינא מקנה לתלמידים מיומנות גבוהה מאוד בתחום המגע , כמו גם היכרות מעמיקה עם הגוף האנושי. הלימודים אורכים שלוש שנים, כשבמהלכם ילמדו התלמידים אנטומיה, פיזיולוגיה, עקרונות הרפואה הסינית בכלל והטווינא בפרט, צ'י קונג, שיטות אבחון מתקדמות, ועוד.

הלימודים מתאפיינים בחלק מעשי שאינו מבוטל, ומעודדים את התלמיד להתנסות כמה שיותר בטיפולים, כבר מספר שבועות לאחר תחילת הלימודים. כמו כל הגישות והתורות ההוליסטיות, גם הטווינא מושתתת על האמונה שהאדם מהווה מכלול של גוף ונפש, ואין אפשרות לטפל באחד מהם תוך התעלמות מהאחר. על כן במהלך הלימודים, מושם דגש רב על לימודי הפילוסופיה הסינית, עבודה פנימית של המטפל, והיבטים פסיכולוגיים ונפשיים.

טווינא היא למעשה הפיזיותרפיה הסינית, והיא מתבצעת בבגדים נוחים ועל גבי מזרן. בעת הטיפול המטפל פעיל מאוד, ומשתמש בכל גופו על מנת להניע את אנרגיית הצ'י של המטופל, במטרה לפתוח חסימות ולהחזיר את ההרמוניה והאיזון לגוף. ע"פ הטווינא, שהינה חלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית- מחלות ובעיות נגרמות עקב בעיות בזרימת הצ'י- אנרגיית החיים. לימודי טווינא נמשכים כשלוש שנים, וכוללים בהם חלק מעשי נרחב, כבר עם תחילת הלימודים. בעת הלימודים – המטפלים ירכשו מיומנויות בתחומים שונים, כגון פיזיולוגיה, פתולוגיה, אנטומיה, רפואה סינית, צ'י קונג, ועוד. הטווינא ידועה כיעילה עבור בעיות רבות, ויחד עם זאת- תורמת גם לבריאותו של המטפל.

אולי יעניין אותך גם

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן