לימודי טווינא – להשתחרר מהלחץ באמצעות לחץ

טווינא הנה שיטת טיפול בת אלפי שנים השייכת לעולם הרפואה הסינית. בעולם המערבי היא נקראת "הפיזיותרפיה הסינית". 

לימודי טווינא, הם חלק בלתי נפרד, מלימודי הרפואה הסינית והם מהווים, חלק חשוב מתוך מגוון הקורסים ברפואה משלימה, שמציעות היום מכללות בתחום.

 המשמעות של המילה 'טווינא' היא 'למשוך ולתפוס', ומשמעותה באה לידי ביטוי באופן הטיפול- במהלך טיפול טווינא מפעיל המטפל עיסוי ממוקד על רקמות הגידים והשרירים ומפעיל לחץ בנקודות האנרגיה המתאימות.

בשונה מטיפול פיזיותרפיה רגיל, בטווינא קיימים דגשים על זרימת מערכות המרידיאנים בגוף, מה שמוביל לזרימה תקינה של אנרגית הצ'י, בעוד שטיפול פיזיותרפיה עוסק במענה נקודתי להפגת הכאב.

על ידי עיסוי המטפל בנקודות הנכונות, מפעילים את הנקודות בהם קיימים מתחים, ומשחררים את הכאב באמצעות זרימת אנרגיה נכונה. 

משך  הטיפול הוא קצר מאוד בדרך כלל (5-20 דקות), ובעל השפעה מהירה וחזקה ביותר. הטווינא מתמקד בבעיה הספציפית של המטופל, ואינו מכוון לטיפול כוללני כמו העיסוי הרפואי .

למתבונן מהצד, טיפול מתבצע בתנועות ידיים מהירות מאוד, עד שלעיתים לא ניתן לעקוב אחריהן. 

התנועה המהירה והקצבית של המטפלת, מאות תנועות בדקות ספורות, יוצרת הזרמת אנרגיה בגוף המטופל ומסייעת למתח רב להשתחרר.

לימודי טווינא -ללמוד איך לטפל

 לימודי טווינא כוללים בין השאר גם התנסות מעשית בטיפול.  באמצעות השיטה ניתן לטפל בבעיות רבות כגון: פיברומיאלגיה, מיגרנות, דלקות בכף היד, פריצת דיסק ובלט, סיאטיקה, כאבי גב, בעיות ברכיים וצוואר ועוד.

הטיפול מסייע לשחרור פיזי ורגשי, ומטופלים רבים מדווחים כי לאחר הטיפול הם מצאו את עצמם בוכים מדברים קטנים, כי משהו השתחרר אצלם ברמה הרגשית

 את טיפול הטווינא אפשר לקבל בשכיבה, או בישיבה בכסא. בדרך כלל, הטיפול ניתן כשהמטופלים לבושים לחלוטין, אך יחפים, אלא אם כן משתמשים בטיפול במשחות צמחיות שונות.

על אף שטיפול בטווינא מתאים במיוחד לטיפול בבעיות אורטופדיות ובכאבים של השלד ומערכת השרירים של השלד, הטיפול בשיטה יעיל גם במצבים של מערכת עיכול עצבנית, קשיים ובעיות במערכת הנשימה ומצבים שונים הקשורים במערכת הפריון ובאיברים הפנימיים.

טיפול טיפוסי אורך כשעה. טיפולים עוקבים ניתנים בהתאם לבעיה המטופלת ומידת חומרתה.

כדי שטיפול טווינא יצליח, יש להקפיד על 4 עקרונות: 

  1. הטיפול יארך מספיק זמן.
  2. הלחץ באצבעות שיופעל על גוף המטופל יהיה חזק מספיק. 
  3. הלחץ המופעל יהיה עדין מספיק
  4. המטופל לא יחוש כאב.

על המטפלת להקפיד על קצב לחיצות אחיד בידיו, ולשם כך על מטפלת טווינא טובה להתאמן בין 300 ל-500 שעות בלחיצות על שק אורז ולהקפיד על תרגול עצמי של אנרגיית הצ'י.

לימודי טווינא במכללת מעינות לרפואה משלימה פותחים לך צוהר לעולם מרתק ולמקצוע עם סיפוק גדול כל זאת ללא לחץ באווירה נעימה ומשפחתית.

 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן