לימודי נטורופתיה מה לומדים בשנה א' ?

נטורופתיה כידוע הינה תחום ברפואה משלימה המבוסס על עובדות קליניות ומחקרים. השיטה משלבת למעשה בין הרפואה הטבעית המסורתית לבין הרפואה המערבית ועל פי תפיסתה  הדרך הטובה ביותר למניעת מחלות ולטיפול בהן מצויה קודם כל אצל האדם עצמו. לפי הגישה הנטורופתית בכל אדם קיים כוח פנימי המסייע לו לרפא את עצמו, כוח זה מביא את גופנו למצב בריא ומאוזן.

נשים המעוניינות לעבור מסלול לימודי נטורופתיה, צריכות להשקיע לא מעט ולהיות בעלות מוטיבציה ואמביציה, כמו גם נכונות ללמידה רבה, אמפתיה ורצון לטפל באנשים הסובלים ממחלות שונות.

מסלול הלימודים בתחום נמשכים כ-4 שנים. נטורופתים מוסמכים משלבים בצורה יעילה בין הרפואה המודרנית המערבית לרפואה המשלימה, תוך שימוש בידע ובניסיון שצברו במגוון שיטות אבחון. לא פלא שבשנה א' לומדות הסטודנטיות את יסודות הרפואה המערבית והאלטרנטיבית כאחד.

תפקידו של הנטורופת הוא להדריך את האדם כיצד לשוב אל הבריאות הראשונית של גופו. לשם כך הוא נעזר בתזונה נכונה,צמחי מרפא, שמנים מן הטבע, טיפולי עיסוי ומגע, טכניקות לנשימה בשיטה הוליסטית ועוד.

לימודי נטורופתיה טעימה קטנה 

לימודי נטורופתיה נקראים לעיתים "לימודי תזונה טבעיים". אבל לא רק תזונה נלמדת במסגרת מסלול הלימודים הסטודנטיות רוכשות ידע רב במגוון שיטות מדיסציפלינות שונות.

הנה חלק קטן מהנושאים הנלמדים בשנה הראשונה:

פילוסופיה לרפואה טבעית – הצגת תפיסת העולם הנטורופתית – שילוב הגוף והנפש יחד כמכלול הוליסטי אחד. הסבר מקיף על ייחוד המקצוע הנטורופתי כחלק מסוגי הטיפול השונים הקיימים בתחום.

כימיה וביוכימיה – כימיה היא חקר החומרים, האנרגיות שלהם וכיצד הם מתקשרים זה עם זה. הביוכימיה היא ענף שלה המיישמת את הידע בכימיה בניסיון להבין כיצד מתרחשים תהליכים שונים בתוך אורגניזמים חיים.

מבוא לתזונה – הצורך באכילה הוא בעיקר צורך פיזי, כדי לקיים את צרכי הגוף, אבל הוא גם צורך נפשי, אוכל מספק הנאה ומרגיע מתחים ולחצים. הלימוד מתרכז במודעות לתזונה נבונה. מודעות זו תוכל לעזור לנטורופת  להדריך ולכוון את המטופל לבחור נכון את סוגי המזונות שהוא אוכל על מנת לשמור על בריאותו.

תורת המזון  – הסטודנטיות לומדות להכיר ולהבין תהליכים פיזיקליים וכימיים החלים במרכיבי המזון השונים, בתנאים שונים של טיפול והכנת מזון.

 

מסלול לימודי נטורופתיה במכללת מעינות מכשיר נשים בעלות תודעת שליחות במקצוע הנטורופתיה ועוזר להן לרכוש כלים מדעיים וידע מקצועי ברמה הגבוהה ביותר.

הלימודים מוכרים על ידי איגוד הנטורופתים, בסיום הלימודים תקבל הסטודנטית תעודת נטורופתית ND והרבליסטית קלינית מטעם מכללת מעינות ומירב לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן