לימודי פסיכותרפיה הוליסטית – מתאים לך?

שמעתן פעם בחיים על מסלול מרתק של לימודי פסיכותרפיה הוליסטית וחשבתן האם הלימודים בכלל מתאימים לכן? מהן התכונות הנדרשות בתחום? 

 

הנה כמה נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים.

 

על אף שנראה שזה די ברור, הדבר הראשון שעליכן לקחת בחשבון זה האם תחום נפש האדם ומדעי ההתנהגות  הוא משהו שאתן באמת אוהבות והאם הלימודים הצפויים יעניינו אתכן?

 

כחלק מלימודי פסיכותרפיה הוליסטית, נחשפות הסטודנטיות  למגוון רחב של נושאים – קוגניציה, שיטות מחקר, התפתחות, ניתוחי אישיות שונים ועוד. 

 

אם התשובה היא חיובית ואתן אכן נהנות מלימודים בסגנון, אז כנראה שהלימודים יכולים להיות מתאימים  עבורכן מאוד. 

 

במידה ופחות, נסו להבין מדוע? אולי יש נושאים ספציפיים שפחות מדברים אליכן ולא באמת יבואו לידי ביטוי בקריירה עצמה.

 

לימודי פסיכותרפיה הוליסטית  מתאימים ביותר לנשים שניחנו ביחסי אנוש טובים, סקרנות, חשיבה ביקורתית, נשים הנמשכות באופן טבעי ללימודי החברה והנפש כגון: סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, מדעי ההתנהגות ותקשורת. 

 

וכמובן  נשים המעוניינות לעסוק בטיפול רגשי באופן קבוע כמקור פרנסה. 

פיתוח קריירה בתחום מחייבת עבודה עם אנשים נוספים כדי להשיג מטרה משותפת. 

 

בין אם מדובר בעבודה עם קולגות לביצוע מחקר שעשוי לשנות חיים, בין אם אלו מפגשים עם מטופלים ועוד 

תחום הטיפול הרגשי מציע המון הזדמנויות לעזור לאחרים, ואם אתם רוצים להתהדר בקריירה כזו, חשוב שתהיו בעלי אופי אנושי חם,  שאוהב  לסייע. 

 

חלק מהסיבה בגללה נשים רבות נמשכות  נמשכים לתחום היא בשל אופיו הטיפולי של המקצוע, אחרי הכל – מטרתה העיקרית היא לפתור בעיות בעולם האמיתי ולסייע לאנשים לחיות חיים טובים יותר. 

 

אם אתם נהנות לעזור לאנשים אחרים ולסייע למטופלים המתמודדים עם קשיים רגשיים – אין ספק שמדובר בקריירה העשויה להיות מתגמלת ומספקת עבורכן.

מה את יודעת על טיפול רגשי? 

טיפול רגשי הוא למעשה כל טיפול נפשי העוסק בעולם הרגש, החל מטיפולים אלטרנטיביים וכלה בטיפולים פסיכותרפיים הנעשים באמצעות אנשי מקצוע כגון פסיכולוגים קליניים, פסיכותרפיסטים, פסיכיאטרים וכדומה.

 

טיפול פסיכותרפי הוא טיפול באמצעות שיחה והוא מכוון להתייחסות מוכללת אל העולם הנפשי של האדם והמשמעויות השונות הכרוכות בכך. 

 

טיפול באמצעות שיחה מזמן מרחב בו מתקיימת מערכת יחסים מאוד ייחודית בין המטפל והמטופל, יחסים שטיבם מאוד חשוב להצלחת הטיפול.

 

עולם הפסיכותרפיה מבקש לצלול אל נפש המטופל על מנת להבין את דפוסי ההתנהגות שלו, מערכות היחסים שלו עם הסובבים אותו ואת הרקע הנפשי או הרגשי ממנו הוא מגיע.

 

באמצעות טכניקות טיפול מגוונות, ובהתאם לקשיים הרגשיים אותם מגלה המטופל, יוצר הפסיכותרפיסט מרחב בטוח עבור השניים, תוך שימת דגש על אמון, תחושת ביטחון, סודיות הטיפול והפגנת רגישות ואמפטיה לצרכיו של המטופל.

 

הגישה הטיפולית תהיה לרוב סובייקטיבית, ובהתאם לכך הטיפול לא יהיה מבוסס על מתן ביקורת גלויה או שיפוטיות מצדו של המטפל. בהתאם לכך, הטיפול הרגשי מאפשר לחשוף בהדרגה את הקשיים הנפשיים או הרגשות המודחקים עמם לא התמודד או התקשה להתמודד עד כה המטופל.

 

מתאים לך?  את מוזמנת לשיחת ייעוץ, עם יועצת הלימודים של מכללת מעינות לרפואה משלימה

נשמח להבין יחד האם זה מתאים לך. 

עדנה דביר
רכזת מסלול פסיכותרפיה הוליסטית
BFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך באנגליה, בעלת מרכז "מפתן" מרכז טיפולים והכשרה לניהול משאבי אנוש ותמיכה אישית

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן