לימודי NLP וטיפול בחרדות באמצעות השיטה

נפש האדם היא מנגנון מורכב במיוחד וגם פגיע מאוד. בפרט היא רגישה לסיכונים, וגם אם אנחנו “רק” מדמיינים מצבי סכנה התוצאה עלולה להיות חרדות ופגיעה משמעותית בשגרה ובאיכות החיים. 

כדאי לדעת שחרדות באות לידי ביטוי בשתי דרכים – רמה קבועה של אי שקט ומתח, והתקפים שמייצרים סימפטומים רגשיים ופיזיים בעוצמה גבוהה – שתיהן נפוצות למדי, וכמובן שצרת רבים היא ממש לא חצי נחמה וגם לא עשירית נחמה. 

אפשר להתנחם בכך שאפשר לטפל בחרדות וסיכויי ההצלחה גבוהים, וזאת בעזרת nlp.

חרדה היא אחת התחושות היותר קשות שעלולה לפקוד אותנו, ולמרבה הצער בשנים האחרונות מסתמנת מגמה מובהקת של גידול במספר הסובלים מחרדה כלשהי ברמה כזו או אחרת.

קשה להגיע לנתונים מדויקים, שכן באופן טבעי לא כל מי שסובל מחרדה מדווח על כך וזוכה לטיפול, אולם ההערכות הן שמדובר בכ-25% מהאוכלוסייה – כלומר אחד מכל 4 בני אדם סובל מאי שקט ומתח רב, עד כדי הפרעה של ממש להתנהלות היומיומית, בשל איום או סכנה, בעיקר עתידיים וכאלה שהוא חש חסר אונים מולם.

ישנו מגוון רחב של שיטות טיפול בחרדה, ו-NLP היא אחת האפקטיביות שבהן, ובפרט כשמשולב בכך גם דמיון מודרך. במסגרת לימודי NLP נלמדות כמובן הטכניקות השונות לטיפול בחרדה 

איך מטפלים בחרדות בעזרת NLP 

המהות של טיפול NLP בחרדות הוא הפיכת ה”אויב” שהאדם חש כי הוא מאיים עליו ומסכן את קיומו לידיד, למשהו שנועד לעזור לאותו אדם להשיג מטרה כלשהי.

בהתאם השלב הראשון בטיפולי חרדה באמצעות NLP הוא סיוע למטופל להבין מהו תפקידה של אותה חרדה בחייו. הבנה זו מקלה על הקושי להתמודד עם השפעות החרדה, מייצרת רגיעה מסוימת המאפשרת התבוננות מעמיקה בשורשי החרדה ומתוך כך יכולת להפריד בין החלקים הרצויים בה לבין אלה שיש לסלק.

לדוגמה, אם אדם סובל מחרדת טיסות, ניתן לעזור לו להבין שהחרדה רוצה לשמור עליו ובאופן כללי חשוב להיות זהירים – ואז לזהות את המרכיבים הבעייתיים בחרדה.

על מנת להפוך טיפול בחרדות לאפקטיבי במיוחד כדאי לשלב בו גם דמיון מודרך.

הדמיון המודרך מאפשר למטופל ליצור תסריט חיובי במיוחד לגבי הסיטואציה ממנה הוא חרד – תסריט הכולל גירויים לכל החושים ועל כן ישפיע באופן אפקטיבי על מערכת האמונות ועל תת המודע.

מטרה נוספת לשילוב דמיון מודרך בטיפולי חרדה היא להעניק למטופל עוגן מרגיע שבו יוכל להשתמש כל אימת שהוא מרגיש את מפלס החרדה מתחיל לעלות. 

עוגן שכזה יכול להיות למשל בועה שעוטפת אותו ומגנה עליו, או כל דבר אחר, שהרי אין גבול לדמיון והאפשרויות שהוא מעניק לנו.

במכללת מעינות לרפואה משלימה, לומדות הסטודנטיות קורס ברמה גבוהה באווירה נשית משפחתית.

הקורס מהווה מרחב התפתחות אישי ומקצועי עוצמתי, מרפא, מהנה ומחבר להקשבה פנימית עמוקה.

עדנה דביר
רכזת מסלול פסיכותרפיה הוליסטית
BFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך באנגליה, בעלת מרכז "מפתן" מרכז טיפולים והכשרה לניהול משאבי אנוש ותמיכה אישית

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן