קורס NLP – השיטה שעושה שינוי אמיתי

תלמידה שלמדה קורס NLP וסיימה בהצלחה את הקורס יודעת לספר לא מעט איך עזרה לאנשים במצבים שונים בחיים על ידי שימוש בכלים עוצמתיים שנלמדו בקורס וקלות ליישום.

ראשית הבה נבין מה זה בכלל NLP . ראשי התיבות של  Neuro Linguistic Programming או בעברית 'שפת תכנות עצבית'. שיטה ייחודית המאפשרת לנו לשנות את הצורה התבניתית בה אנו חושבים,על ידי שימוש בשפה מילולית ולעיתים גם בלתי מילולית. 

נשים שעברו קורס NLP יכולות להשפיע על המטופל, להפעיל מחדש את המוח שלו ולגרום למטופל לפעול/לחשוב באופן שונה ובכך להשפיע על דרך התגובות שלו לסביבתו, בהתנהגות היומיומית בבית, בעבודה, עם המשפחה ובכל מקום. הרעיון העומד מאחורי השיטה הוא, הקניית היכולת למטופל, לסגל לעצמו יכולות והתנהגויות שיעזרו לו לכבוש את היעדים שהגדיר בחיים.

את חוקרי ה-NLP מעניין העולם הפנימי שלנו, כיצד אנו חווים את החיים. שם באותו מקום, שבו אנו יוצרים את המחשבות שלנו נוכל לנסות ולבצע את השינוי המיוחל. בעצם אנחנו חוקרים הצלחות לעומת שיטות אחרות החוקרות את הבעיות, לא פלא שגישה זו נותנת כלים אמיתיים לשינוי.

בואי נשאל את זה אחרת

אחד ההבדלים העיקריים בין מטפלת בשיטת NLP לבין מטפלות בתחומים אחרים הוא באופן הטיפול. המטפלת ממלא תפקיד של מנחה המוביל את המטופל לעבודה עצמית שמביאה לשינוי. לכן היא לא תשאל  למה? היא תשאל איך? הסיבה היא לא הדבר העיקרי אלא איך האדם מגיב לסיבה.

ניתן דוגמה פשוטה : אומרים למטופל: "נסה בבקשה לזכור מצב שבו היית בדיכאון" השאלה המתבקשת לפי השיטה היא: "איך אתה מכניס את עצמך בכלל למצב הבעייתי שאליו נקלעת? מה אתה שומע ורואה רגע אחד  לפני, מה אתה חושב רגע לפני שאתה מרגיש מדוכא? והשאלה הבאה תהיה:" מה אתה אומר לעצמך רגע לפני?"

השאלה הזו מעלה רגעים שהוא לא היה מודע אליהם, וחושפת בפני המטפלת מה הניצוץ שהדליק את התחושה הספציפית הזו ,כך בעצם מגלה לנו האדם עצמו באיזו דרך הוא נכנס לתהליך שמוביל לדיכאון. ברגע שאנחנו מבינות את הטריגר שגרם לכל התהליך להתחיל יש לנו עם מה לעבוד, השליטה חוזרת למטופל ,הדיכאון כבר פחות שולט בו והוא פנוי להמשך הטיפול.

ללא ספק ייחודיות השיטה וצורת הפעילות מבדלת אותה משאר השיטות ברפואה המשלימה

 

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן