מסלול לימודי פסיכותרפיה הוליסטית – מה לומדים?

פסיכותרפיה רוחנית – הוליסטית היא גישה טיפולית בין תחומית, המשלבת פסיכולוגיה מודרנית עם טכניקות רוחניות, אינטגרטיביות, והוליסטיות. היא משלבת טיפול רגשי והתנהגותי בכלים של רפואת הגוף והנפש המודרנית, גישות וכלים הוליסטיים עתיקים ומודרניים.

בניגוד לפסיכולוגיה הקלאסית, הפסיכולוגיה הרוחנית מלמדת שיש לנו גם נשמה, טיפול יעיל נוגע בפועל בכל הרבדים של המטופל – הגופני, הנפשי והרוחני. 

מכאן, שבניגוד לפסיכולוגים הקונבנציונליים המבססים את הטיפול בעיקר על דיבור עם המטופל (שיחות)

ארגז הכלים של הפסיכותרפיסטית הרוחנית הוליסטית כולל מגוון טכניקות נוספות, מבוססות התנסות וחוויה בלתי מילולית. 

הקושי לבטא את המצוקה רק במימד המילולי מאפשר למטפלת באמצעות שיטות שונות ומגוונות, להגיע לכל אדם ולאפשר לו להביע את עצמו ואת קשייו ובכך לסלול את הדרך לשיפור ותיקון.

שיטות הנלמדות במהלך לימודי פסיכותרפיה הוליסטית

מסלול  לימודי פסיכותרפיה הוליסטית כולל 4 שנים מלאות ונלמדות בהן מגוון רחב של קורסים בנושאי טיפול בגוף ובנפש

הנה כמה דוגמאות לשיטות הנלמדות בקורס:

מיינדפולנס – "מודעות קשובה" היא סוג של תשומת לב למה שקורה כאן ועכשיו. יש לה  מאפיינים נוספים מלבד ריכוז וניתן לפתח אותה על ידי אימון ותרגול.

כלים עוקפי תודעה – קלפים טיפוליים המהווים כלי ייחודי לטיפול רגשי. כלי זה זה נועד לסייע לילדים, מתבגרים ומבוגרים, שקשה להם לבטא את עצמם או שיש להם חסימות רגשיות. דרך העבודה עם קלפים יש למטופלים יכולת להבין ולבטא טוב יותר את עצמם ולחזק את הדימוי העצמי.

פסיכולוגיה חיובית – הגישה מתמקדת בבניה של האיכויות החיוביות באדם, מציאת וטיפוח כישרונות אנושיים ותחומי חוזק, הטבועים באדם מגיל הילדות, וחיפוש דרכים להעצמת כישרונות וחוזקות אלו.

פסיכולוגיה התפתחותית –  ענף של הפסיכולוגיה העוסק בשינויים והתהליכים שעוברים על האדם לאורך כל מעגל החיים.

דמיון מודרך (NLP)  –  זו בעצם שיטה המדריכה את המטופל ליצור תקשורת עם התת-מודע שלו , כשהוא במצב של רגיעה והרפייה. התהליך הטיפולי גורם לאדם לשנות, דפוסי חשיבה ופעולה שנוצרו עם השנים ומקשים עליו לעשות שינוי

תכנית הלימודים במסלול לימודי פסיכותרפיה הוליסטית מקנה לסטודנטית כרטיס כניסה לעולם מרתק,מקצוע מספק,ודרך חיים בריאה לעצמה ולסביבתה.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן