לימודי גרפולוגיה – לכתוב את החיים שלך

הקדמה קצרה, למי שפעם ראשונה נפגשת בכלל עם המושג הזה. ובכן גרפולוגיה היא תורת הכתב. זוהי תורה שגורסת שיש קשר בין כתב ידו של אדם לבין האישיות שלו. 

השם הלקוח מהשפה היוונית הוא צירוף של שתי מילים: גרפו פירושה כתב, גרף או שרטוט. לוגיה היא תורה, מדע או לימוד ביוונית. כלומר, גרפולוגיה היא תורת הכתב והשרטוט.

הגרפולוגיה מבוססת על ההנחה הבאה: הכתיבה שלנו נשלטת על ידי מערכת העצבים ומבטאת את התכונות והנטיות של הכותב, ולכן אפשר לנתח את התבנית, הצורה, תנועת העט, הקצב ואיכות הכתיבה ולהוציא מהם פרשנות פסיכולוגית

הגרפולוגית הבוחנת את כתב היד של אדם, מסוגלת לומר על תכונותיו ועל אישיותו לא מעט דברים. 

היא משמשת לייעוץ פסיכולוגי ואף לאבחון רפואי במדינות מסוימות.

בפועל נעשה בה שימוש נרחב בעולם התעסוקה ככלי למיון ואבחון אישיותי, לצורך קבלה לעבודה והערכה של עובדים בארגון.

לכן, ייתכן מאוד, שבפעם הבאה שתלכי לראיון עבודה, תתבקשי לעבור בדיקה גרפולוגית. 

הגרפולוגיה מקובלת בעולם המערבי ומשמשת לצרכים שונים והיא גם שכיחה מאוד בישראל, יחסית למדינות אחרות בעולם. לא פלא, שחלק לא מבוטל מהמחקרים על גרפולוגיה נעשו על-ידי ישראלים.

לימודי גרפולוגיה – עוד קצת מידע לפני שמתחילים ללמוד 

הגרפולוגיה הינה כלי מדהים לאלו המשתמשים בו בזהירות ובתבונה. היא כלי להעמקת התובנה הפנימית.

למעשה הגרפולוגיה הינה "כתב המוח". כתב היד, הינו תוצר של תהליך. תחילתו של התהליך הוא בפקודה הניתנת במוח ומועברת דרך מערכת העצבים למערכת השרירים, סופו של התהליך – הפעלת היד האוחזת בעט וכותבת את כתב היד האישי לחלוטין של כל כותב. כמו טביעת אצבע.

 

אם נלך קצת אחורה, בתחילת התהליך – מחשבה, רעיון, בסופו – כתב או ציור. אלו חושפים את הגלוי על ידי הבעת הרעיון במילים מובנות לכל, אולם לגרפולוגית המנוסה, הם חושפים בעיקר את הנסתר מן העין שאינה מכירה את תורת הגרפולוגיה על בוריה.

 

נביא כאן מספר דוגמאות על קצה המזלג כמובן, לסגנון כתיבה המביע תכונות מסוימות אצל האדם:

 

הצורה שבה אנו כותבים –  כל אות שאנו כותבים מעידה על מבנה האישיות שלנו. אם אנו כותבים את האות האנגלית t כשהקו המאוזן נמצא בחלק הגבוה של האות, למשל, סימן שההערכה העצמית שלנו גבוהה. לעומת זאת, קו מאוזן נמוך באותה אות מעיד על הערכה עצמית נמוכה. 

 

הצורה הכללית של הכתב: כתב מעגלי מציין אדם נעים ונוח לבריות, כתב יד זוויתי מעיד על אגרסיביות, ישירות ואנרגטיות ואילו מי שהכתב שלו מרובע ניחן בגישה מעשית וריאליסטית כלפי החיים.

 

כתב היד נוטה באלכסון: נטייה קדימה מעידה שהאדם נוטה למוחצנות רגשית. נטייה אחורה מעידה שהכותב הוא אדם מופנם רגשית.

 

במכללת מעינות ללימודי רפואה משלימה, תמצאי לימודי גרפולוגיה ברמה גבוהה, עם מיטב המרצות בתחום, יחד עם אווירה משפחתית ויחס אישי. 

בואי לכתוב את העתיד המקצועי שלך יחד איתנו!

עדנה דביר
רכזת מסלול פסיכותרפיה הוליסטית
BFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך באנגליה, בעלת מרכז "מפתן" מרכז טיפולים והכשרה לניהול משאבי אנוש ותמיכה אישית

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן