לימודי פסיכותרפיה הוליסטית – לימודי תעודה ברמה גבוהה

פְּסִיכוֹתֵרַפְּיָה היא המקצוע העוסק  בטיפול במשברים, בהפרעות ומצוקות נפשיות באמצעים שונים.

פסיכותרפיה הוליסטית היא  גישה טיפולית המתייחסות באופן משולב להיבטים נפשיים, גופניים ורוחניים של הפרט.

היא נוצרה מתוך ההבנה שיש קשר ישיר בין הגוף והנפש שלנו. בעת שהרפואה המערבית לעתים נוקטת בגישות ה"מפרידות" בין הגוף והנפש, פסיכותרפיה הוליסטית אינה שוללת את השיטות הקונבנציונליות- אך משלבת בהן גם שיטות הוליסטיות, וטכניקות לטיפול נפשי, רגשי והתנהגותי.

כאשר מתחילים תהליך טיפולי, מתחילים באבחון מקיף. המטפל עורך מספר שיחות, שמטרתן להעמיק את ההיכרות שלו עם המטופל, מתוך רצון לזהות ולהגדיר את הבעיות המקשות עליו בחיי היום יום.

פסיכותרפיה הוליסטית שואפת להיכנס לרבדים עמוקים יותר של האדם המשפיעים על מקור המצוקה, מבחינה נפשית,רוחנית, וגופנית כאחד. המטרה היא לזרז ולקדם באזורים אלו תהליך של שינוי, ובכך להביא להקלה.

תהליך זה משלב טכניקות במגוון גישות טיפוליות, כולל גישות אלטרנטיביות מעולם הרפואה המשלימה של המזרח הרחוק. ניתן לשלב גם עם טיפול בתנועה, טיפול במגע, דמיון מודרך, מדיטציה ושיטות טיפול אנרגטיות.

קצת על לימודי פסיכותרפיה הוליסטית

קורס פסיכותרפיה הוליסטית כולל לימודים עיוניים יחד עם התנסות מעשית בקליניקה, שילוב מוצלח המכין את המטפלים בצורה הטובה ביותר עבודה בתחום. כמו מקצועות נוספים בתחום הרפואה המשלימה – לימודי פסיכותרפיה הוליסטית דורשים יכולת למידה גבוהה, יחד עם איכויות רגשיות גבוהות ומוכנות לעבודה עצמית. קורס פסיכותרפיה הוליסטית, הוא אחד המסלולים המורכבים והמעניינים שקיימים בעולם הרפואה המשלימה.

מדובר על שילוב קסום בין הרפואה הקונבנציונלית, הרפואה המשלימה, ואיכויות הטיפול הפסיכולוגי, הרגשי וההתנהגותי. יחד עם שיטות מערביות קונבנציונליות, וטכניקות הוליסטיות- לקבלת מכלול טיפולי אינטגרטיבי שאין כדוגמתו.

לימודי פסיכותרפיה הוליסטית בישראל

מקצוע הפסיכותרפיה ההוליסטית מצוי כיום בתנופה ומקבל לגיטימציה והכרה בארץ ובעולם. בעבר מעט מאוד מטפלים השתמשו בה אך כיום השיטה פופולרית ומקובלת.

קורס פסיכותרפיה הוליסטית נלמד במספר מוסדות במדינת ישראל, מכשיר מטפלים ברמה גבוהה מאוד, ועל כן- דורש יכולות אישיות ייחודיות לתלמידות המעוניינות במסלול זה.

בעת בירור על מסלולי הלימוד, מומלץ לוודא שהלימודים כוללים גם התנסות מעשית בקליניקה המאפשרת הכנה מקצועית נאותה.

אולי יעניין אותך גם

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן