לימודי נטורופתיה – לדעת קצת יותר

הקדמה קצרה על תחום רחב. הנטורופתיה היא אסכולת ריפוי טבעי כוללת ורחבה, הבוחנת את האדם כמכלול שלם של גוף ונפש. הטיפול הנטורופתי עושה שימוש בצמחי מרפא, תוך שילוב של חכמת הריפוי הקדומה ומדע הרפואה המודרנית.

ההנחה הבסיסית היא שגוף האדם נוצר כך שיש לו משאבים פנימיים לרפא את עצמו. מצב של מחלה הוא מצב שהופר האיזון הטבעי ועל כן על מנת להגיע לבריאות יש להחזיר את האיזון.

הנטורופתיה מחפשת בראשונה את  המקור לאותו  מכשול שגרם לאיזון להפר, לאחר מכן, משתמשת במקורות מן הטבע והגוף עצמו על מנת להחזיר את אותו איזון שנפגם. 

ההתמקדות אינה בריפוי התסמינים עצמם אלא בריפוי המקור לאותה מחלה.

הנטורופתיה משתמשת במגוון כלים שלכולם מקורות מן הטבע. ישנה התמקדות בפן התזונתי, הסרת מזון לא בריא מהתפריט ויצירת תפריט  מאוזן ספציפית לאותו אדם ובעיה רפואית. 

עוד ישנו שימוש בטיפול בעזרת צמחי מרפא, שמנים אתריים, תוספי מזון, צום רפואי, ויטמינים וניקוי מרעלים

לימודי נטורופתיה – שאלות ותשובות 

שאלות רבות נשאלו בתחום והתשובות מרתקות ביותר. הנה 2 דוגמאות לשאלות נפוצות:

 

מה ההבדל בין תזונאית לנטורופתית?

את האמת, רוב האנשים בכלל לא יודעים מה ההבדל בין נטורופת לדיאטן או יועץ תזונה.

אז ככה, תזונאית היא בעלת מקצוע פרא-רפואי המתמקד להתאמת התזונה על פי צרכיהם האישיים של בני אדם. ההתאמה מתחשבת במאפיינים הפיזיולוגיים, בגיל, במצב הבריאותי והאסתטי של הגוף. 

הנטורופתיה לא נצמדת לטבלאות וערכים קלוריים וגם לא לשקילת מזונות.

הנטורופתיה רואה בתזונה לא רק דרך לשמר בריאות ולמנוע מחלות, אלא דרך לטפל בהן, דרך המאפשרת לגוף לחזור לאיזון ולטפל בעצמו. 

הנטורופתיה בפירוש סוברת שניתן לטפל במחלות בעזרת תזונה ולא מדובר רק על הפחתת סוכר לסוכרתיים, הפחתת בשר אדום בחולי לב או הורדת נתרן לחולי יתר לחץ דם.

 

למה כדאי לי לעבור טיפול נטורופתי? 

הגישה של הריפוי הטבעי אומרת: בואו נטפל באדם. באדם שיש לו את המחלה. ולא – במחלה. נטפל באדם. אם נטפל באדם לא רק שנרפא את אותה מחלה אלא נביא את האדם למצב טוב יותר של בריאות ובכך נמנע את חזרתה של אותה מחלה ואת הופעתן של מחלות אחרות בעתיד.

מטרת הטיפול היא, חיזוק כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף, לא מסתפקים בטיפול בתסמינים בלבד אלא במציאת הגורמים למחלה, בטיפול בהם, ולימוד המטופל עקרונות לחיים בריאים ולמניעת מחלות כרוניות בעתיד.

 

איפה לומדים את התחום? 

יש בארץ מכללות לרפואה משלימה ובהן מוצעים קורסים ללימודי נטורופתיה. תפיסת הלימודים במכללת מעינות לרפואה משלימה, דוגלת בשילוב הידע הנטורופתי  עם גישת הטיפול המערבית ונותנת לך את מירב הכלים להצלחה. 

 

המסלול מוכר לאיגוד הנטורופתים ועיל"ם  תעודות הסמכה מקצועיות החל מהשנה הראשונה ללימודים.

 

עדנה דביר
רכזת מסלול פסיכותרפיה הוליסטית
BFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך באנגליה, בעלת מרכז "מפתן" מרכז טיפולים והכשרה לניהול משאבי אנוש ותמיכה אישית

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן