לימודי רפואה סינית מה לומדים בשנה ב'?

הרפואה הסינית היא אחת משיטות הרפואה העתיקות בעולם ולא פלא שלמרות שהיא נחשבת לרפואה משלימה, היא מוכרת ומקובלת גם על הרפואה המערבית

לימודי רפואה סינית כוללים, שיטות אבחון סיניות, מיפוי ערוצים, נקודות דיקור ולימוד תורת צמחי מרפא.

טיפול ברפואה סינית הוא מקצוע מחייב ורב-אחריות – כיוון שהמטפלת ברפואה זו, אמורה למנוע מחלות רבות ולא רק לרפא מחלות קיימות.

תחושת הסיפוק, כאשר מטופלת מדווחת, על שיפור משמעותי במצבה, היא אדירה ומרוממת. 

מסלול הלימודים של לימודי רפואה סינית, מקיף את שלושת האסכולות העיקריות. (קלאסית/חמשת האלמנטים/ומסורתית TCM), כאשר ייחודיות המסלול הוא בהעמקת ההבנה של האסכולה הקלאסית – העתיקה, שהיא היסוד והמקור של כל תורת הרפואה הסינית וממילא שאר האסכולות נולדו ממנה.

לימודי רפואה סינית בשנה השניה

כאמור לימודי רפואה סינית אורכים 4 שנים וכוללים קורסים מגוונים בתחומי ידע שונים ברפואה הסינית. בשנה א' מתחילים במבוא ולימוד עקרונות בסיסיים, בשנה ב' מעמיקים יותר ולומדים בין השאר:

איתור ותפקוד נקודות (המשך) – רשתות המרידיאנים- ראשיים, חיבור, Devergent, Eextra, T.M.M. כיווני זרימתם, מהותם, מאפייני השימוש,נקודות האקוֹפוּנקטוּרה השונות,הרחבה לגבי תפקידים ושמושים של כל קבוצת נקודות ועוד.

צמחי מרפא סיניים – הרפואה הסינית לרוב אינה עושה שימוש בצמח אחד בלבד, אלא מרכיבה פורמולה ממספר צמחים. כאשר מרכיבים פורמולה ממספר צמחים שונים חשוב לקחת בחשבון את התכונות הייחודיות של כל צמח, את הטעם שלו, את הטמפרטורה שבה הוא נשמר, את האיברים שבהם הצמח מטפל ועוד. רק כאשר כל התכונות מתאימות ומשתלבות זו בזו אפשר יהיה להרכיב פורמולה יעילה של צמחי מרפא. לכן חשוב ללמוד את התכונות של כל צמח ודרכי השימוש בו.

אבחנות וסינדרומים- ישנם סוגים רבים של מודלים על פיהם מבצעים אבחנה ברפואה הסינית.

כולם נסמכים על 4 שיטות שונות של איסוף מידע לצורך הבנת המחלה והאדם. על בסיס המודלים הרבים (שנלמדים ומפותחים גם כיום) מגיעים לאבחנה מדויקת ואינדיבידואלית המציגה את התפתחות המחלה הספציפית אצל האדם הספציפי. בלימודי רפואה סינית מושם דגש רב על לימוד אבחון נכון של המחלה והתאמת טיפול לפיו.

במכללת מעינות לרפואה משלימה לומדות סטודנטיות, את כל מה שנחוץ לדעת, על מנת להיות מוסמכות לטיפול ברפואה סינית. 

מערכת הלימודים בנויה היטב, שלב אחר שלב, כך שניתן להבין היטב את החומר ולהתקדם שנה אחר שנה, עד להשגת התעודה.

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן