לימודי רפואה סינית – למי מומלץ להגיע לטיפול בדיקור ?

אם מיציתם את הטיפולים שיש לרפואה הקונבנציונלית להציע לכם וחשבתם אולי ללכת לטיפול בדיקור סיני הגעתם למקום הנכון המשיכו לקרוא.

למי שלא ממש מכיר את התחום, הנה הקדמה קצרה על קצה המזלג (או המחט) 

דיקור סיני הוא שיטת טיפול ברפואה הסינית שהמטרה שלה לעודד זרימה חופשית של הצ'י (האנרגיה בגוף שלנו) ויכולה להועיל בלא מעט מצבים של כאב וסבל.

לפי הרפואה הסינית העתיקה יש בגוף שלנו ערוצי אנרגיה (12 עיקריים) הנקראים מרידיאנים ומשפיעים על האיברים הפנימיים בגוף. בתוך המרידיאנים זורמת אנרגיה שאולי שמעתם עליה פעם, שנקראת צ'י. 

לפי הרפואה הסינית הצ'י היא "אנרגיית החיים", אבל אצלנו היא מתורגמת בפשטות לאנרגיה המצויה בגוף שלנו. 

כאשר הצ'י זורם בצורה חופשית, נרגיש שאנחנו נמצאים במצב נפשי וגופני אופטימלי, אבל במצב של חסימה או חוסר איזון בזרימת הצ'י, הדבר יתבטא בחולשה נפשית או רגשית.

למי מומלץ טיפול בדיקור סיני? 

קודם כל חשוב להבהיר. הדיקור הסיני מתבצע באמצעות מחטים חד פעמיות וסטריליות המוחדרות למקומות שונים בגוף. 

כל נקודת דיקור אחראית על הפעלת אזור שונה בגוף (הכליות, הטחול, המעי ועוד). 

למרות שזה מתבקש ונשמע הגיוני, חשוב שתדעו שגם אם ניגשתם לדיקור בגלל כאבי בטן יכול מאוד להיות שהטיפול יתמקד בהחדרת מחטים דווקא בידיים וברגליים. 

הסיבה לכך, היא שהמרידאינים הם מעין מערכת שמרשתת את כל הגוף, כך שדיקור נקודה מסוימת על המרידיאן יכול להשפיע גם על אזורים מרוחקים יותר בגוף.

למי דיקור סיני מתאים, תוך כמה זמן הטיפול מתחיל להשפיע ואיך נבחר מטפל בדיקור סיני?

דיקור סיני מתאים לכל בן אדם החל מגיל לידה ועד גיל 120  ויכול לעזור בהרבה מצבים, כגון: 

כאבי גב, מיגרנות, בעיות אורתופדיות, כאבים כרוניים, אלרגיות, בעיות שינה, בעיות עור, לחץ נפשי, בעיות פוריות, כאבי שרירים, מעי רגיש, הריון ועוד. 

אז כן, דיקור סיני מתאים כמעט בכל מצב ולכל אחד, (ואפילו לחיות המחמד שלכם – אבל זה כבר למאמר אחר) אבל שימו לב שיש מצבים שחשוב לנהוג בזהירות יתר שמבצעים דיקור סיני. 

למשל, כשיש המופיליה, שהיא מחלה בה יש סיכוי לדימום יתר, ניתן לעשות דיקור סיני, אבל חשוב מאוד שהטיפול יהיה עדין יחסית כדי לא לעודד לדימום מאסיבי. 

במכללת מעינות לרפואה משלימה, לומדות הסטודנטיות, טיפול בדיקור סיני, במסגרת מסלול לימודי רפואה סינית,עם מיטב המרצות כל זאת באווירה משפחתית ויחס חם לכל תלמידה.

עדנה דביר
רכזת מסלול פסיכותרפיה הוליסטית
BFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך באנגליה, בעלת מרכז "מפתן" מרכז טיפולים והכשרה לניהול משאבי אנוש ותמיכה אישית

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן