לימודי רפואה סינית – יש לך שאלות?

בשנים האחרונות פורצת הרפואה הסינית את גבולות הממסד ומשמשת לטיפול במגוון רחב של בעיות, חלקן כאלו שנותרו ללא מענה בגישות הקונבנציונליות. 

הטיפולים ברפואה הסינית מוצעים כיום בבתי החולים ובקופות החולים ויותר ויותר רופאי משפחה מעודדים את מטופליהם לפנות לדיקור, מתוך הבנה שמאמץ משולב של שתי הגישות הטיפוליות יוביל לשיפור הגדול ביותר. 

לכל גישה יתרונות וחסרונות, וסוד הצלחת הטיפול טמון בשילוב נכון.

אחד היתרונות הבולטים של רפואת המזרח הוא היכולת להתאים באופן מדויק את הפתרון הטיפולי למידותיו של המטופל. בזמן שרפואת המערב מבוססת ראיות מתייחסת אך ורק למחלה ולגורם, האבחנה הרפואית הסינית מתייחסת גם למטופל עצמו, למבנה גופו, לאורח חייו ובמצבו הנפשי.

אם רפואת המערב מאפיינת את המחלה ומגדירה אותה על סמך סימפטומים ומנגנוני פעולה ביולוגיים, הרפואה הסינית מתחשבת, בין היתר, גם בבית גידולה של המחלה, החולה עצמו המספק למחלתו את התנאים לשגשג.

 טיפול ברפואה סינית – יש לך ספקות? 

גם כיום, כבר ידוע וברור שלרפואה הסינית תרומה משמעותית בטיפול בבעיות רפואיות מגוונות, ואפקטיביות גבוהה מוכחת במחקרים, עולם התוכן שלה עודנו לוט בערפל עבור מרבית הציבור, למעט המטפלים.

הנה כמה שאלות שנשאלו ע"י מטופלים לפני הטיפול. 

 

במה הדיקור יכול לתרום למטופל ? 

דיקור סיני (אקופונקטורה) הוא כלי טיפולי שהפך להיות פופולרי מאוד בשנים האחרונות. הוא נחשב לטכניקת טיפול של הרפואה הסינית ועקרונו הבסיסי הוא שאיפה להבאת הגוף לאיזון.

מחקרים קליניים הוכיחו כי דיקור סיני גורם למוח לשחרר חומרים כימיים (נוירוטרנסמיטרים) אל זרם הדם שתפקידם להפחית כאב, לטפל בדלקות, להרפות ולהרגיע , ולתרום לשיפור איכות חייו של המטופל.

 

 דיקור סיני מרגיע מאוד – מדובר במחטים דקיקות ועדינות שהעובי שלהן כעובי השערה. בזמן הטיפול בדיקור סיני משתחררים בגוף אנדורפינים שתפקידם להשרות רוגע ונינוחות. 

במרבית המקרים, נרדמים המטופלים במהלך הטיפול, זאת בשל אותו אפקט מרגיע וכל כך משמעותי.

 

מסייע לתהליכי ההחלמה של הגוףדיקור סיני תורם להתאוששות והחלמה מהירה יותר של הגוף בעת פציעות דיקור סיני ידוע כמגביר את הסירקולציה (זרימת הדם) אל האזור הפגוע ואף מזרז את ההחלמה של הרקמה הפגועה.

 

מתי כדאי ללכת לטיפול ברפואה סינית ?

 

החיים שלנו רוויים בפעילויות רבות ומגוונות. אנחנו עובדים, לומדים, לוקחים את הילדים לחוגים ובין לבין גם מוצאים את הזמן לבלות עם האנשים שאנחנו אוהבים יותר מכול. אבל לפעמים כאב כלשהו מונע מאיתנו לנהל את שגרת החיים שלנו, ולעתים אף משבית אותנו. 

 

אפשר, כמובן, לפנות לרפואה הקונבנציונלית, אך אם אתם מעוניינים לנסות טיפול עתיק יומין המבוסס על שיטות טבעיות בלבד, טיפול ברפואה הסינית יעיל ביותר.

 

הוא מסייע במקרים כגון: כאבי ראש ומיגרנות, כאבי גב וצוואר בעיות שלד ושרירים, מגוון מחלות פנימיות, חרדה, מתחים ולחץ נפשי, בעיות שינה לרבות נדודי שינה או עייפות כרונית, לחץ דם גבוה…והרשימה עוד ארוכה.

 

 מסלול לימודי רפואה סינית במכללת מעינות לרפואה משלימה נמשך 4 שנים.

 

הלימודים מקנים לסטודנטיות ידע מקצועי וקליני ברזי הרפואה הסינית. 

 

המסלול מוכר לאגודה לרפואה סינית. סטאז' בשנה הרביעית בבית החולים שערי צדק. 

תעודות הסמכה מקצועיות בקורסים השונים עוד בזמן הלימודים.



עדנה דביר
רכזת מסלול פסיכותרפיה הוליסטית
BFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך באנגליה, בעלת מרכז "מפתן" מרכז טיפולים והכשרה לניהול משאבי אנוש ותמיכה אישית

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן