לימודי דולה כל מה שרצית לדעת

הדולה מלווה את האישה היולדת ואת בן זוגה, כבר במהלך ההריון. היא עונה על שאלות ועוזרת בכל תהליך ההריון. הדולה-תומכת לידה נוכחת לכל אורך הלידה ועושה כל שביכולתה על מנת להקל, להנעים ולהרגיע את כל התהליך. נוכחות זו מאפשרת ליולדת, בן הזוג, להתפנות מהלחץ והדאגה לבת הזוג ולהתמקד במאמץ משותף לקידום תהליך וחווית הלידה באופן הנעים ביותר ליולדת. תומכת לידה נשארת לעיתים עם היולדת ובן זוגה גם  לאחר הלידה, ככל שיש צורך ועל פי רצונה של היולדת.

חלק מתומכות לידה ממשיכות את התמיכה אף לאחר הלידה וחזרת היולדת לביתה עם הילוד.

מלבד הרוגע וההקלה יש גם יתרון בריאותי מובהק. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות הראו בבירור  כי שימוש בתומכת לידה מקצועית, מפחית את זמן הלידה  ולעיתים אפילו את הצורך בהתערבות רפואית בזמן הלידה. יולדות אשר נעזרו בדולה דיווחו שהצורך בשימוש במשככי כאבים פחת. 

מטרות הקורס להכשרת תומכות לידה הן:

  •  לספק ללומדות הבנה וראייה רחבה של תהליך הלידה והגורמים המשפיעים עליו.
  •  כלים מעשיים לשיפור הלידה תוך מיקוד בצרכים הייחודיים של היולדת והילוד. 

תכנית הלימודים של לימודי דולה משלבת ידע ותכנים מעולם המיילדות בשילוב עם כלים ותכנים מעולם הרפואה המשלימה ומעניק לבוגרות את היכולת לתת ליולדת מענה מקיף בתוך המסע המאתגר שהיא הולכת לעבור, הכולל קשיים ברמה הפיזית, הרגשית והמנטלית יחד. 

מה לומדים בקורס דולה? 

ראשית חשוב לציין שהכשרת דולה מוכרת בקופות החולים ברחבי הארץ, בחדרי לידה, בתי חולים ובמוסדות ציבוריים ולכן ישנה אפשרות לקבל החזרים כך שהלימודים מאוד משתלמים.

בין הנושאים הנלמדים בקורס דולה הם: תרגול תנועה, נשימה, תנוחה, עיבוד מהלכי לידות, תזונה במהלך ההריון ולאחר הלידה, הנקה- מנגנון ייצור חלב, ביסוס תפוקה ועוד 

יתרון גדול יש לדולות שהן גם בעלות מקצוע מתחומי הרפואה המשלימה. בנוסף לתמיכה בלידה הן יכולות להוסיף גם תמיכה שהיא בעלת אופי טיפולי. 

העזרה הזו ניתנת בעזרת היכולות הטיפוליות של הדולה, בכלים שונים הנלמדים במהלך הקורס כגון: דמיון מודרך, הרפיה, נשימה, רפלקסולוגיה, עיסוי, ארומתרפיה, הומאופתיה, פרחי באך ושימוש בצמחי מרפא.

במהלך הקורס יזכו הסטודנטיות למסע אישי ועמוק אל תוך הזיכרון הנשי הקולקטיבי, אהבה וקבלה עצמית.

לבוגרות הקורס הייחודי הזה ישנה הזדמנות להגשים חלום ולקחת חלק בפלא החיים!

מכללת מעינות
לימודי רפואה משלימה

בית הדפוס 11, גבעת שאול, ירושלים
איך מגיעים אלינו?

מלאי את הפרטים
ויועצת לימודים תחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן